ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

הפריצה בבני ברק: נעצר חשוד נוסף בפרשה

נמשכת חקירת הפריצה לישיבת 'משכנות הרועים' בבני ברק: חשוד רביעי נעצר, הוארך מעצרם של שלושה • חשד: מדובר בכנופיה

אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה

ביום שני נעצרו שלושה חשודים, בהתפרצות לישיבת 'משכנות הרועים' ברחוב אמרי חיים בבני ברק בליל שבת סמוך לשעה 20:00. השלושה הובאו לבית משפט השלום בתל אביב, שם הוארך מעצרם עד היום (חמישי).

לשאלת עורכי הדין מטעם הסנגוריה הציבורית, בתיעוד מצלמת אבטחה נראים שלושה צעירים להם ככל הנראה היכרות מוקדמת, והוצא צו חיפוש ומעצר. בדיון הראשון נכחו שניים בלבד, ולדברי נציג המשטרה לחשוד השלישי שהיה בדרכו לביהמש"פ נמסרה גרסת אליבי.

פרקליט החשוד הראשון (י.י.ק.) תושב בני ברק כפר בכל המיוחס למרשו, "התיק מבחינתינו הסתיים" אמר. החשוד עצמו אמר במהלך הדיון "אני חי 7 שנים ביו יורק. אני חי בארץ שנתיים. אני הייתי גונב, אך 9 שנים אני לא גונב. אני עובד ועושה 22,000 ש"ח כל חודש, ויש מצלמות איפה הייתי בשבת". פרקליטו ביקש לשחררו בתנאים מגבילים.

לגבי החשוד השני (ה.א.), אמר נציג המשטרה כי זוהה במצלמות האבטחה. פרקליטו אמר כי "לא פעם קרו מצבים שהיה דו"ח או מזכר כזה שהשוטר כותב שהוא מזהה אדם פלוני, ובסופו של יום התברר כזיהוי מוטעה", וביקש שלא להסתמך על מזכר, אלא להתרשם באופן ישיר ולראות אם יש דמיון שיכול להקים חשד סביר.

אולם השופט שמואל מלמד לא התרשם מדברי הפרקליטים, ואמר כי "החשד בעיקרו מבוסס על סרטון, אך יחד עם זאת קיימות ראיות נוספות המחזקות את החשש", והוסיף כי החשודים שיתפו פעולה באופן חלקי ביותר בחקירה, ותשובותיהם לא אחת היו שלא לעניין וזאת בלשון המעטה", והחליט להאריך את מעצר החשודים עד היום (חמישי).

האם הפורצים שנלכדו, גנבו את כספת עיריית בני ברק?
בני ברק: כנופיית פורצים גנבה כסף מישיבה - ונעצרה
פריצה בעיריית בני-ברק • השלל: 130 אלף שקל

אתמול (רביעי) הובא חשוד רביעי לבית המשפט, תושב בני ברק ואב לשלושה. פרקליטו עו"ד רבי שאל את נציג המשטרה כי בסרט נראים שלושה, "איך זה שנעצר חשוד רביעי? אם עצרתם ארבעה אנשים בזמן שבסרט נראים שלושה, אתה לא חושב שאחד מהם מיותר? ברור שמשהו לא קשור".

לדבריו, אשת החשוד הרביעי טרם נחקרה, והיא מוסרת שהייתה איתו בליל שבת. נציג המשטרה אמר כי היא מוזמנת להעיד, אך בקשת מעצרו לא תלוייה רק בזה, אלא שיש עוד 9 פעולות חקירה והחשוד עדיין צריך להיות במעצר.

עו"ד רבי סיכם ואמר כי החקירה נפתחה ביום שני ונעצרו 3. "גם אם נסכים לגרסת המשטרה שחלק מתוך הארבעה שהם חשודים בפריצה, הרי ברור שאחד מהם לא קשור וברור שמישהו יושב במעצר על לא עוול בכפו". לדבריו, מרשו הגיע ביום שלישי לתחנה והביא סיגריות לעצורים, אז הודיעו לו שהוא עצור. הוא נתן אליבי שהוא היה עם אשתו. הוא ביקש מהשופט לשחררו למעצר בית מאחר ויש לו בבית 3 ילדים קטנים.

השופט שמואל מלמד אמר כי "בתיק ישנה התפתחות מסויימת ולנוכח אותה התפתחות החשוד נעצר.. לאחר שמיעת הצדדים ועיון בתיק החקירה אני מוצא כי קיימת תשתית ראייתית המסבבת חשד סביר נגד החשוד בגין העבירות שבביצוען הוחשד, וכי מתקיימת עילה למעצרו", והאריך את מעצרו עד היום (חמישי).

הבוקר, הובאו החשודים 2 3 ו-4 לבית משפט השלום בתל אביב, ולשאלת עו"ד רבי אמר נציג המשטרה כי חלה התפתחות והתקדמות לגבי החשודים 3 ו-4. אשתו של חשוד 4 (מ.ר.) מסרה כי הייתה איתו בבית, אך לדברי עוה"ד הוסיפה כי חשוד 3 (ז.י.ש.) אף הוא היה בביתם, מה שלדברי המשטרה סותר את מה שבעלה אמר בחקירה.

לגבי חשוד ה.א. פרקליטו עו"ד בקרמן אמר כי החשוד הראשון (י.י.ק.) שוחרר, ונציג המשטרה אישר כי שוחרר ללא תנאים לאחר שהציג צילום שהיה במקום אחר. לשאלת הפרקליט "בדיון הראשון טענתם שק. נראה בסרטון", ענה נציג המשטרה כי האליבי שלו נבדק ולכן שוחרר.

עוד אישר נציג המשטרה כי חשוד 3 (ז.י.ש.) לו אין עבר פלילי, אמר שהמקדה ששימשה ע"פ החשד להחדרת סיב אופטי לתוך הכספת, אכן הייתה שלו.

עו"ד בקרמן פרקליטו של חשוד 2 (ה.א.) סיכם ואמר כי "התיק צריך להדליק נורה אדומה לאחר שבישיבה הקודמת המשטרה טענה בפה מלא כי החשוד 1 (ק.) זוהה באופן וודאי בסרטון, ולאחר מכן התברר שהא לא מופיע בסרטון, ואני חושב שי להסתכל על זה בזהירות ואיזה ראיות נוספו. האם מדובר בראיות שמסבכות באופן ישיר את מרשי. אי אפשר לשלול כי גם מרשי ישוחרר אחרי שהמשטרה תקבל את האיכון ותאשר את הטענה שלא היה במקום".

השופט שמואל מלמד החליט לאחר שמיעת הצדדים, להאריך את מעצר שלושבת החשודים עד ליום שני 23/12/2013 בשעה 12:00.

בחקירה התברר כי מדובר בכנופיה שפעלה בתחכום רב. הגנבים הגיעו למקום בו היו כספות, קודחים חור בדופן הכספת בודקים את תכולתה בעזרת סיב אופטי ומצלמה, ובמידה וגילו כסף היו פורצים אותה. במשטרה מתכוונים להגיש כנגדם כתבי אישום כבר במהלך הימים הקרובים.

כאמור, במשטרה חושדים כי מדובר גם בכנופיה שפרצה את הכספת במחלקת הגבייה בעיריית בני ברק לפני כשלושה חודשים, ממנה נגנבו למעלה כ-130 אלף ש"ח באותה השיטה כמו בישיבת 'משכנות הרועים'.
חקירה פריצה חשודים 105093

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד