ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

"להציב 300 מצלמות מהירות וכמה שיותר מהר"

את הדברים אמר חבר הכנסת חמד עמאר במסגרת נאום שנשא בכנסת. עמותת אור ירוק: "מדובר בשלוש מאות מצלמות שיוצבו בצמתים ובכבישים מסוכנים, רק במקומות בהם יש קשר ישיר בין התאונות לבין נהיגה במהירות מופרזת"

"להציב 300 מצלמות מהירות וכמה שיותר מהר"

חבר הכנסת חמד עמאר ממפלגת הליכוד ביתנו, יושב-ראש השדולה למאבק בתאונות הדרכים, נשא לאחרונה נאום מיוחד בישיבת הכנסת, בנושא בטיחות בדרכים. בנאומו, ציין השר מספר נושאים מרכזיים בתחום הבטיחות בדרכים וטען כי יש לטפל בהם בכדי להפחית את מספר תאונות הדרכים בשיראל.

הנושא הראשון עליו סיפר לנוכחים במליאה, הוא נושא משמרות הזה"ב. חבר הכנסת ציין, כי לא יכול להיות שבגלל בעיה תקציבית בשווי 5 מליון ₪ יפסיקו את הפרויקט, כאשר כל הרוג בתאונת דרכים עולה לקופת המדינה כ- 6 מליון ₪. בנוסף ציין חבר הכנסת עמאר כי צריך להגדיל את התקציב של משמרות הזה"ב: "צריך לקחת את הנושא הזה ולהגיע לכל ילד. היום מגיעים רק לכאלף כיתות ומתוכן רק 70 כיתות במגזר הערבי".

הנושא השני עליו דיבר חבר הכנסת הוא נושא מצלמות המהירות. חבר הכנסת טען, כי מאחר והוכח שמצלמות המהירות מורידות את תאונות הדרכים ב- 25%, יש לקחת את הפרויקט הזה קדימה: "כבר ב- 2003 השר אביגדור ליברמן אמר שצריך להציב 300 מצלמות וצריך להתחיל עם זה ואנחנו צריכים לשים אותן כמה שיותר מהר". הוא ציין, כי בצרפת הצליחו להוריד את מספר תאונות הדרכים ב- 50% רק על ידי הצבת מצלמות.

נושא נוסף עליו דיבר חבר הכנסת עמאר הוא הרשות הלאומית בדרכים. עמאר ציין, כי הרשות עובדת בהוראת שעה ואין חוק של ממש של הרשות. עמאר מציין, כי רק אם יהיה חוק מסודר ניתן יהיה להפחית את מספר ההרוגים בתאונות הדרכים: "אנחנו לקחנו על עצמו כמדינה, אמרנו שצריך להוריד את מספר ההרוגים מתחת ל- 280 בשנת 2020. איך יכולים לעבוד בתכנית רב שנתית? בנוסף, ב- 2007", אמר עמאר, "התקציב של הרשות היה 550 מליון שקל והיום הוא רק 288 מליון שקל".

הנושא האחרון עליו דיבר חבר הכנסת הוא המגזר הערבי לאור מספר ההרוגים הגבוה במגזר ביחס לאוכלוסיה הכללית. הוא ציין כי בנוסף להשקעת תקציבים בתשתיות ביישובי המגזר, יש להשקיע תקציבים גם בחינוך: "אנחנו יכולים להגיע למספר חמש בעולם אם ניקח רק את המגזר הערבי ונקדיש את התקציבים, את ההדרכה, את שינוי התפיסה, את ההכנסה של הבטיחות בדרכים ואת נושא תאונות הדרכים לכל כיתה וכיתה. תפיסה אחרת, תפיסה אחרת של נהיגה, תפיסה אחרת של ממשלה להשקיע בתשתיות, כי צריך להשקיע גם ליד בתי-ספר. אתה מדבר, כשאתה שומע על תאונות חצר במגזר הערבי, כמעט כל תאונות החצר הן רק במגזר הערבי. זה חייב להיפסק. חייב להיפסק".

עמותת "אור ירוק": "תפקיד המצלמות הוא להציל חיים ולא לשמש מסחטת כספים מהציבור. מדובר בשלוש מאות מצלמות שיוצבו בצמתים ובכבישים מסוכנים, רק במקומות בהם יש קשר ישיר בין התאונות לבין נהיגה במהירות מופרזת. כמו כן אסור להשלים עם ההיפגעות הגבוהה של המגזר הלא יהודי.אם המדינה תשקיע תקציבים במגזר הערבי לשיפור התשתיות והחינוך, היא תעמוד בהתחייבותה, כי מדינת ישראל תהיה בין חמשת המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים עד סוף העשור"
אור ירוק מצלמת מהירות תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד