י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

אפשרות: גדולי ישראל ייפגשו ישירות עם נתניהו

גדולי התורה נכנסים בעצמם למערכה • האדמו"ר מגור ממשיך להוביל את מסע האדמו"רים • נבדקת אפשרות כי טרם המסע ייפגשו עם ראש הממשלה וינסו להרתיע אותו מהשלכות המדיניות שבהנהגתו • האדמו"ר מבעלזא פועל להשתתפות חברי מועצות 'דגל' וש"ס בנסיעה • בחזון איש 5 בוחנים אפשרויות • הליטאים-חסידים-ספרדים משלבים ידיים

חברי מועצת גדולי התורה. צילום: אנשיל בעק
חברי מועצת גדולי התורה. צילום: אנשיל בעק

המסע ההיסטורי של חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל לארה"ב בשבועיים הקרובים נכנס להילוך גבוה: שורת פגישות מרתוניות נערכות כל העת בין העסקנים לאדמו"רי החסידויות - שליחי חברי מועצת גדולי התורה בדיונים לקראת המסע.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי תתכן אפשרות שקודם המסע ייפגשו חברי ה'מועצת' או שליחם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ויתריעו בפניו על גזירת הגיוס.

חברי מועצת גדולי התורה שצפויים לצאת הינם: מוביל המסע האדמו"ר מגור והאדמו"רים מבעלזא, צאנז, האחים מויז'ניץ, באיאן, ביאלא, מודז'יץ וסאדיגורה. האדמו"ר מסלונים לא ישתתף עקב אי יציאתו מהארץ וכן זקן החברים האדמו"ר מערלוי עקב חולשתו.

האדמו"רים ייצאו כל אחד בנפרד לארה"ב. האדמו"ר מסאדיגורה ייצא כבר ביום ראשון הקרוב לארה"ב לשמחה משפחתית ולכנס לעילוי נשמת אביו האדמו"ר זצ"ל; האדמו"ר מבאיאן ייצא ביום ראשון בשבוע הבא לביקור אצל חסידיו ושבת התאחדות לחסידים בלייקווד; האדמו"ר מויז'ניץ השוהה למנוחה בעיירת חלדדונא בברטניה ייצא משם לארה"ב.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי האדמו"ר מגור עצמו ייצא ביום רביעי בשבוע הבא, שם תיתכן גם שבת באולם גדול בגבול בורו פארק פלטבוש בברוקלין לכלל חסידי גור מארה"ב.

האדמו"ר מבעלזא עצמו דוחף לכך שגם חברי מועצת גדולי התורה מ'דגל התורה' ישתתפו במסע וכן חברי מועצת חכמי התורה של ש"ס. הנושא האחרון עלה הערב (ה) במסגרת פגישת התיאום בין יו"ר ש"ס אריה דרעי והאדמו"ר מבעלזא.

בית הגראי"ל שטיינמן מתאם עמדות בנוגע להשתתפות ראשי ישיבות במסע. הדברים עדיין לא סגורים.

כל חברי הכנסת של אגודת ישראל צפויים להשתתף במסע, שבמרכזו כינוס משותף של שני חברי מועצות גדולי התורה של אגודת ישראל - מהארץ ומארה"ב - וכן כינוס ענק בהשתתפות רבבות, שייערך באולם, כך מסתמן נכון לעכשיו.

עוד בנושא:
המאבק בגיוס: דרעי תיאם עמדות עם האדמו"ר מבעלזא
אדמו"רי ה'מועצת' למסע מחאה משותף בחו"ל
האם מסע האדמו"רים ייצא לפועל?
ארהב אדמורים מסע אגודת ישראל מועצת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד