י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

האדמו"ר מנובומינסק נגד מסע האדמו"רים הגדול

האדמו"ר הסביר למקורביו כי כשם שאגודת ישראל בארה"ב אינה מתערבת בנעשה בישראל, כך אין לרבני ישראל להגיע לארה"ב מבלי לתאם זאת מקודם • עוד במתנגדים: יו"ר ועידת הנשיאים מלקולם הונליין • במקביל, חשש ב'אגודה' מסירוב של האדמו"ר מבעלזא להצטרף למסע, מאחר ואינו רואה כל תועלת בקיומו • ומה מגיבים עסקני אגודה?

האדמו"ר מנובומינסק. צילום: בחדרי חרדים
האדמו"ר מנובומינסק. צילום: בחדרי חרדים

רק השבוע החליטה מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, ביוזמתו של האדמו"ר מגור, על קיומו של 'מסע היסטורי', וכבר הוא נתקל בקשיים: האדמו"ר מנובומינסק, ראש אגודת ישראל וחבר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל בארה"ב, מתנגד נחרצות לבואם של האדמו"רים.

האדמו"ר אף הסביר למקורביו, עסקני אגודת ישראל: "לא יתכן לארגן כזו נסיעה מבלי להתייעץ איתנו קודם, קריאה כזו של נסיעה הייתה צריכה לבוא מאיתנו". כדוגמא סיפר כי "בתקופת פרשת החינוך העצמאי הגרי"ש אלישיב זצ"ל ביקש ממני לבוא לארץ להתערב בנושא, סירבתי ואמרתי כי כמו שה'מועצת' של אגודת ישראל לא מתערבת בפוליטיקה בארה"ב, כך אני לא מתערב בנעשה בארץ, כמוסכם מאז ומקדם, שכל דבר בארה"ב או באירופה שואלים את רבני המקום".

עוד בנושא:
המאבק בגיוס: דרעי תיאם עמדות עם האדמו"ר מבעלזא
אדמו"רי ה'מועצת' למסע מחאה משותף בחו"ל
האם מסע האדמו"רים ייצא לפועל?
אפשרות: גדולי ישראל ייפגשו ישירות עם נתניהו

גם מלקולם הונליין, יו"ר ועידת הנשיאים של ארה"ב, המקושר עם אנשי הממשל בארה"ב וישראל פנה לראשי אגודת ישראל בארה"ב כדי שיבקשו מגדולי ישראל שלא יבואו לארה"ב, לטענתו, יהיה זה חילול השם גדול במידה ויגיעו.

במקביל, גם בישראל עדיין לא ברור האם האדמו"ר מבעלזא יביע את נכונותו לצאת למסע, זאת לאחר שהביע ספק האם מסע כזה יביא באמת תועלת מול הממשל בישראל.

גורמים ב'אגודת ישראל' אומרים ל'בחדרי חרדים': "קשה לדעת ולשער מה תהיה החלטתו של האדמו"ר מבעלזא ברגע האחרון. אנחנו מקווים שעד יום שני הקרוב תהיה החלטה ברורה בנושא, אך ודאי שנערכות ישיבות כל העת במטרה אחת להצלחת המסע גם אם יש כאלו שלא מפרגנים - בלשון המעטה".
בעלזא מסע אגודת ישראל מועצת נובומינסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד