י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הסתיימה קייטנת החורף של 'רפאנו ונוושע'

הסתיימה קייטנת החורף הראשונה לילדים חולים ובני משפחותיהם מטעם ארגון 'רפאנו ונוושע' • המיקום: מלון גלי צאנז

הקיטנה של רפאנו
הקיטנה של רפאנו

"גם בחורף קר כמו זה שפוקד אותנו, יש רגעים שבפניהם הכל נמס, הלב מתחמם והחיוך מתפשט על פני כל", במילים אלו נפרדו בני משפחת ל' ששהו יחדיו - 6 בני המשפחה לצד הבן המיוסר - בסוף שבוע ארוך שאורגן על ידי אגודת 'רפאנו ונוושע'.

אגודת 'רפאנו ונוושע' ידועה בפעילות של חסד ורפואה במשך כל השנה. אם זה בקרנות הצדקה שתורמת מאות אלפי שקלים בשנה למשפחות שאין ידם משגת לרכוש תרופות, או עבור טיפולים מיוחדים שלא כלולים בסל הבריאות. ואם זה בשירותי האמבולנס שעומדים הכן 24 שעות ביממה לכל קריאה.

בראש האגודה עומד מייסדה הרב חיים שפירא, המשמש כיועץ רפואי וכבעל קשרים מסועפים, שאחת מטרתם - להגיש מזור ותקווה לחולי בית ישראל. עם השנים השכיל הרב שפירא לרקום קשרים עמוקים ובלתי אמצעיים עם טובי הרופאים והמומחים בעולם הרפואה, מערכת זו עומדת לרשותו בכל עת שמבקש להתוות הליך רפואי יעיל וחדשני, או בעת שנזקק לקדם תהליכים פרוצדורליים, או מקרים שנתקלים בחומות הבירוקרטיה.

רגעים של נחת בתוך ים הכאב שמצטבר במשרדי האגודה, הם סופי השבוע של קייטנות 'נופשים לבריאות' אותם מקיימת האגודה זה שנים בחופשת הקיץ. הבשורה החדשה של 'רפאנו ונוושע' היא ש'נופשים לבריאות' גם בחורף.

קייטנת החורף אשר התקיימה במלון 'גלי צאנז' אירחה עשרות משפחות, אשר לדאבון לב אחד מבני המשפחה חולה. בשיחה קצרה שקיימנו עם הרב שפירא, הוא אומר: "אנחנו לא מוותרים על אף ילד מבני המשפחה, כשיש ילד חולה בבית כל הילדים סובלים, ולכולם מגיע כמה ימים של מנוחה וחופש".

במהלך ימי הקייטנה זוכים כל הילדים להנות משלל תכניות עשירות ומגוונות, כמו מופעי קוסמים ולהטוטנים, לונה פארק, הצגות, הפעלות ועוד. צוות מתנדבים ומתנדבות עומדים הכן ועושים כל מאמץ שהילדים ייהנו מכל רגע, וזאת מבלי לוותר על מנוחת ההורים, להם מביאים מרצים ורבנים שמרעיפים עלייהם דברי חיזוק ועידוד ומלבנים איתם את קשיי השעה.

מסכת לעצמה היא השבת בקייטנה במהלכה נשמעו דברים מפי הגה"ח רבי שמואל אריה שפירא מרבני קרית צאנז. כמו כן אירחה הקייטנה במהלך כל השבת את הרב דוד משה ברוורמן, מבכירי מרצי ערכים, שנסך עוז ותעצומות בכל המשתתפים. מי שהפתיע את צוות ההנהלה ואת המשתתפים היה הגר"א שוורץ, מרבני בית שמש ומחבר ספר 'מעדני אשר', אשר התארח בקריה ובא להשתתף בעונג שבת שנערך בליל שבת.

כמיטב המסורת הסתיימה לה הקייטנה במוצ"ש בשירים וריקודים שסחפו אחריהם את הכל, דמעות של אושר נקוו בעיני האורחים כמו גם בעיני המארחים. אלפי ברכות ותודות נשמעו מפי המשפחות לצוות שערכו ועמלו ללא הרף. הרב שפירא יחד עם צוות 'רפאנו ונוושע' נפרדו מהמשפחות תוך כדי איחולי החלמה והבטחה לערוך סעודת הודיה לכל הילדים ברפואתם השלמה והקרובה לבוא.
נתניה קייטנה רפאנו גלי צאנז הרב שפירא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד