ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

ירושלים: יהדות התורה תשוב לאופוזיציה?

בעוד ב'אגודת ישראל' המקומית מתקוטטים חברי הסיעה על התפקיד הבכיר, כאשר שלושת החברים מעוניינים להוציא אותו מידיו של יוסי דייטש, ב'דגל התורה' המצב סבוך בהרבה • מדוע ראש העיר רואה ב'דגל' סיעת אופוזיציה? • כיצד הוא בלם את קיום ההסכם הקואליציוני? • ומה יקרה לתיק תכנון ובניה?

חתימת ההסכם. צילום: שרגא ניימן
חתימת ההסכם. צילום: שרגא ניימן



חשבתם שעם חתימת ההסכם הקואליציוני בין סיעת יהדות התורה בירושלים לראש העיר ניר ברקת יבוא הכול על מקומו בשלום? תחשבו שוב.

בשתי החלקים המרכיבים את הסיעה - דגל התורה ואגודת ישראל - התעררו מאבקים פנימיים ביתר עוז, כאשר דגל התורה נאלצת להתמודד גם מול ברקת עצמו.

אגודה תחילה: בתוך הסיעה קיים מאבק כוחות בלתי פוסק. ממידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' עולה כי שלושת החברים הנוספים אינם מוכנים שהתיק הביצועי הבכיר שתקבל 'אגודה' ילך ליוסי דייטש.

לדבריהם, דייטש היה 5 שנים סגן ראש העיר ומחזיק תיק שפ"ע, הם מוכנים שיקבל שוב את תפקיד הסגן, אך דורשים כי התיק הבכיר ילך לכל הפחות לרוזנשטיין - הותיק ממנו, או לנציג גור ויצמן, הנתמך גם על ידי חבר הכנסת הגוראי יעקב ליצמן.

אלא שבעוד ב'אגודה' מדובר במאבק פנימי בלבד, המצב ב'דגל' מורכב יותר:

מלבד חיכוכים פנימיים קלים, ורצונם של אנשי פינדרוס לדאוג לו לכל הפחות לתפקיד הבכיר - לאחר שהפסיד את תפקיד הסגן לטובת ישראל קלרמן, הסתבכה הסיעה גם עם ראש העיר ניר ברקת, שהודיע כי הוא רואה בה סיעת אופוזיציה לכל דבר ועניין.

הסיבה: מתקפות חוזרות ונשנות שספג ברקת בשבועות האחרונים מח"כ משה גפני, ואשר אותן הוא דורש להפסיק.

תשאלו מה יכול ברקת לעשות כעת, משנחתם ההסכם הקואליציוני? ובכן, על פי הסיכום היה התיק הבכיר ביותר אמור להיקרע מחבר המועצה קובי כחלון - נתח מתיק תכנון ובניה כולל תמ"א 38 - ולהינתן לידיה של 'דגל התורה', על פי הסכם פנימי שנחתם ברגע האחרון.

בינתיים, הודיע ברקת לכחלון כי הוא מקפיא את פיצול התיק, ובעצם, מקפיא את ההסכם הקואליציוני עם סיעת 'דגל', במה שעשוי להחזיר לאחור את גלגלי המשא ומתן, שחרקו בלאו הכי.
ירושלים אגודה דגל פינדרוס ברקת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד