י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

האם מפקד משטרת בוליביה סייע לאסטרייכר להימלט?

חשד בבוליביה: מפקד המשטרה המקומי סייע לאסיר היהודי • ומה היה מסלול בריחתו של יעקב אסטרייכר?

אסטרייכר. צילום: abc news
אסטרייכר. צילום: abc news



בריחתו של איש העסקים החרדי יעקב אסטרייכר ממעצר הבית בבוליביה - ממשיכה להעסיק את בכירי הממשל המקומי, שממשיכים לבדוק כיצד הצליח אסטרייכר לחמוק מעיניה של המשטרה, לחצות את הגבול ולהגיע לארה"ב.

אתר החדשות ANF newt בבוליביה, טוען כי בטיסה שבה טס אסטרייכר מסנטה קרוז ללה-פאס - היה לא אחר מאשר שר המשטרה של בוליביה וולטר וילרפאנדו [Walter Villarpando] שיצא מבוליביה ביום בריחתו של אסטרייכר.

עתה בודקים בכירי הממשל האם מדובר בקונספירציה בה היה מעורב גם שר המשטרה. במסיבת עיתונאים שערכה שרת המשפטים ססיליה איל-אוסקוט, היא שרטטה את נתיב בריחתו של אסטרייכר. לדבריה, עזב אסטרייכר את סנטה קרוז בטיסה שיצאה ביום שישי לפני שבוע, בשעה שש ושלושים בבוקר. בלה-פאס הגיע אסטרייכר לאחת הפרצות בגבול עם פרו והצליח לחצות בצורה בלתי חוקית את הגבול בחשאי וללא רישום.

שרת המשפטים הוסיפה ואמרה כי הגבול עם פרו פרוץ ומהווה חוליה חלשה, מאחר והוא משתרע על פני שטח גדול. ואכן, שמו של אסטרייכר אינו מופיע ברישום במעבר הגבולות. לדבריה, משם הוא הגיע לעיר הבירה של פרו - לימה, שם השתמש בדרכונו ובשמו האמיתיים.

מסמכים בשדה התעופה בלימה מוכיחים כי אסטרייכר עזב את לימה בטיסה של חברת LAN airlines לכיוון ארה"ב.

עסקנים חרדיים שפעלו בשנתיים האחרונות לשחרורו של אוסטרייכער ממלאים את פיהם מים, וטוענים כי אף אחד מלבד אסטרייכר אינו יודע את הפרטים המלאים.
משטרה חקירה ארה''ב אסטרייכר בריחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד