כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

"המקבלים תקציב, למה שלא יתגייסו?"

האדמו"ר מהרי"י מסאטמר תקף את מסע האדמו"רים: "כיצד ניתן להפגין בפני ממשלה שאתם לוקחים ממנה כסף?" • לדבריו, המשתתפים במוסדות השלטון אכן מחויבים להתגייס: "הנהנים מהטבות המדינה למה שלא יתגייסו?!" • ביקר במרומז את הגראי"ל שטיינמן: "הפשרנים אומרים שלא ימחו ברחובות, רק יתייצבו בקריאה ראשונה" • המשא המלא נגד המיינסטרים החרדי

האדמו"ר מהרי"י מסאטמר
האדמו"ר מהרי"י מסאטמר

,

מתקפה על המיינסטרים החרדי? אמש (מוצאי שבת) התייחס האדמו"ר מהרי"י מסאטמאר למסע האדמורי"ם ותמה אודות המסר שהוא מבקש להעביר: "שמעתי שיש כמה מנהיגי ישראל בארץ ישראל, שחושבים להגיע לארה"ב למחות נגד גזירת הגיוס. נשאלת קושיה עצומה. כיצד ניתן לעשות הפגנה בפני הגויים, בזמן שאלו בעצמם הם חלק מהממשלה, ולוקחים מהם כסף? למה שהגוי יבין, שהחרדי שנהנה מכל תקציבי הממשלה והוא חלק ממהמשלה, יש לו נציגים בכנסת, יהיה לו דין אחר מחילוני? וזה באמת מה שהממשלה דורשת מהחרדים, שוויון בנטל".

לדבריו, אלו המשתתפים במוסדות המדינה אכן מחוייבים להתגייס: "מילא יהודים יראים, שאין להם חלק ונחלה בממשלה הציונית ולא מקבלים כסף, מובן הדבר בפני הגוי שהוא לא מחויב לצבא וכשהם מוחים בפני הגוים זה עשוי לעשות רושם. אבל אלו הנהנים מכל הטבות של המדינה למה שלא יתגייסו?!".

עוד אמר כי "הגיע הזמן לעשות חשבון נפש אמתי, שהתקציבים שמקבלים מהממשלה הוא הגורם לכל הגזירות, זה מביא שנאת הדת שידרשו שינוים בענייני חינוך וכדומה".

עם זאת, אמר כי "מובן הדבר שיש תועלת גדול בענין של 'לך כנוס את כל היהודים', כדי שידעו את חומר הענין של הגיוס ויבינו שצריכים למסירת נפש נגד הגזירה. וברור הדבר שכינוסים של אלפים ורבבות חרדים, יתנו את החיזוק הנדרש לעומדים בראש המערכה, ולבחורים ואברכים שהולכים לכלא. ובאמת מוטל עלינו חובה לצאת לרחובות בכל העולם כולו , למחות נגד מזימת הרשע של גזירת הגיוס"., ,

ביקורת על הגראי"ל שטיינמן: "יש פשרנים", ,

האדמו"ר אף מתח ביקורת מרומזת על הגראי"ל שטיינמן עצמו. מבלי להזכיר את שמו, אמר: "אין כיום ספק שאם לא היו מקבלים לפני כעשר שנים את הפשרה עם הנח"ל החרדי, לא הייהת הממשלה מעיזה לגייס את כל בחורי הישיבות לצבא. הם שעשו את הפשרות אשמים בכך, שהמצב היום הגיע לאן שהגיע. אפילו כיום, הפשרנים אומרים שלא ימחו ברחובות נגד הממשלה, רק יתייצבו בקריאה ראשונה, ואומרים שהמוחים הם אשמים שהממשלה רוצה לגייס את הבחורים".

לגבי שאלת מימון הישיבות, אמר: "לפני כשבועיים ביקר אצלי אחד מראשי החינוך העצמאי, ואמר לי שהגזירות על החינוך נעשות קשות בכל יום, ויש כמה מוסדות שקיבלו עליהם את השינוי כדי" לקבל התקציבים המלאים, והמשיך ואמר שבלימודים שהממשלה דורשת שילמדו את החרדים , לא תהיה להם בעיה לגייס תלמידי הישיבה, שכן הבחורים ירצו ללכת מעצמם רח"ל!. שאלתי אותו: למה אי אפשר לתקצב את כל המוסדות על ידי נגידים ונדיבים מכל העולם, הלא יש כסוף ברחוב החרדי ויכולים בלי ספק לתקצב את כל המוסדות מכסף טהור. הוא ענה לי שנכון הדבר, שיכולים על ידי נדיבים לתקצב את המוסדות, אבל כבר קשה להם הדבר לפרוש. מתוך נהמת ליבו ביקש "עכשיו שמגיעה משלחת כה חשוב של מנהיגי ישראל שיעוררו את נדיבי העם שאין ברירה אחרת אלא שהם יתמכו במוסדות ולבנות בנינים לתורה רק מכספם, אולי בזכות זו יזכו לעמוד בכל הגזירות בעזרת השם יתברך".

"הרבי זי"ע ה'ויואל משה' אמר פעם, שיבוא יום שיהודים חרדים לא יכלו לגור בארץ ישראל. בשעתו זה היה נראה כגוזמה, ובפרט ברבות השנים שהתרבו המפלגות החרדיות והם לקחו חלק בממשלה וגם נעשו שרים, היה נראה כביכול שהמצב נעשה טוב יותר לחרדים. אבל בימינו אלה רואים שאפילו המפלגות החרדיות שתמכו כל השנים בממשלת הכפירה, גם הם אומרים שזה שעת שמד וההמשלה רוצה לעקור את התורה כולה ולהעביר על הדת כל יהודי".

האדמו"ר המשיך: "בעוונותינו הרבים, הן עצמן (המפלגות החרדיות) הביאו לכך שיהיה המצב כל כך קשה, על ידי שלקחו חלק בממשלה במשך השנים, וכמו פרעה שהתחיל לעבוד את בני ישראל במצרים. בתחילה היה זה בפה רך, בתחילה הוא שילם כסף בעבור העבודה ורק לאחר כן הוא שיעבד את בני ישראל בגוף ונפש. על זו הדרך נוהגים גם הרשעים בארץ הקודש, הם משכו את החרדים לתוך הממשלה ושילמו כסף רב בעבור הישיבות והכוללים, ועכשיו הם רוצים כבר לקחת את כל בחור חרדי לצבא שהוא המרידה במלכות שמים הגדול שיש".

"החרדים בארץ ישראל חיים בפחד עצום., הם חשבו שהממשלה לא יתלחם נגד כל הציבור החרדי, ולא ייושמו בחורים במאסר. אבל כואב הלב לראות, שכבר נכלאו כמה בחורים, וכמעט כל יום מגיעים מכתבי גיוס לכל בחורי הישיבה המגיעים לגיל הגיוס. אין עצה אחרת מלבד למסור את הנפש על זה".
, ,

על קבוצות הוואטספ: "שולחים דברי הבל", ,

הדברים נאמרו במהלך דינר חגיגי שהתקיים בעיר קרית יואל, לקראת יובל העשור של הקמת מוסדותיו של האדמו"ר בעיר, שמכילים כיום 3000 תלמידים ותלמידות - על פי נתוני הנהלת הקהילה, כן ירבו. הדינר התקיים בהיכל התלמוד תורה. האולם הורחב במיוחד לקראת המעמד.

במשך הערב, נאמו ראשי הקהילה והמוסדות שבישרו אודות בניית מקווה טהרה חדשה בעיר והשלמת הבנין החדש שנועד עבור בית חינוך לבנות , ההולכים ונשלמים בימים אלו. הדוברים גם בשרו אודות הקמת אולם חדש לחתונות, ואולמות קטנים לשמחות בר מצווה ושבע ברכות.

במהלך הנאום האדמו"ר שב והתייחס לחומר איסור האינטרנט, כדרכו שלא לפספס אף דרשה שבה הוא לא עומד ומתריע אודות חומרת הנושא. האדמו"ר דרש מחסידיו בתוקף שיהיה לכל אחד מסנן של וועד למשמרת שנוסד על ידי הקהילה. כמו כן, דיבר בגנות קבוצות הוואצאפ ש"שולחים בו איש לרעהו , דברי הבל ורוח ליצנות וניבול פה וקשורים אליהם ככלב. מי שמחובר לקבוצות אלו נעשה מגושם ונמחקים אצלו רגשות הקדושה שצריכות להיות אצל כל יהודי. זה בבחינת וילכו אחר ההבל ויהבלו, זה מפחית את ערכם של יהודים יראי שמים". זעק האדמו"ר. , ,
סאטמר דרשה גיוס מהריי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 47 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד