כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בדרך מבני ברק לבת ים: חפץ חשוד התפוצץ באוטובוס

נהג אוטובוס דיווח על חפץ חשוד ורגע לאחר שהנוסעים הורדו - אירע פיצוץ • חמאס בירך על הפעולה

צילום: דובר המשטרה יחידת הצילום מחוז תל אביב
צילום: דובר המשטרה יחידת הצילום מחוז תל אביב



כמעט פיגוע: היום (א) בצהריים התקבל דיווח על פיצוץ באוטובוס קו 240 ברחוב מבצע סיני פינת כצנלסון בבת-ים.

מבירור הפרטים עולה כי נהג האוטובוס של חברת דן התריע על חפץ חשוד. סיירים ממשטרת מרחב איילון פינו את האזרחים. שניות אחרי שהאוטובוס רוקן אירע הפיצוץ.

מחקירה ראשונית עולה כי ככל הנראה הרקע לאירוע - לאומני.

במהלך בדיקת התיק אירע פיצוץ מתוכו, מה שגרם לניפוץ כל שמשות האוטובוס, אולם היות והאוטובוס היה ריק לא היו נפגעים. ממד"א נמסר על פצוע קל בלבד שפונה לבית החולים וולפסון בחולון לאחר שנפגע מהדף.

דובר חמאס הגיב לאירוע ואמר: "מברכים על הפעולה. זו תגובה טבעית לפשעים הציונים. ההתנגדות יכולה להגיע לעומק הציוני. הפעולה מוכיחה כי העם הפלסטיני נמצא בצד אחד ואבו מאזן והמשא ומתן בצד שני".

איציק בן אהרון, מנהל מד"א מרחב איילון, סיפר: "ב-14:35 התקבלה קריאה על פיצוץ באוטובוס והקפצנו לזירה אמבולנסים. כשהגענו למקום מצאנו נפגע קל אחד שסובל מצפצופים באוזניים, הענקנו לו טיפול ופינינו אותו לבית החולים וולפסון".

האוטובוס קו 240 של חברת דן, החל את מסלולו ברחוב קהילות יעקב בבני ברק, חלף על הערים רמת גן ותל אביב, והיה בדרכו לבית העלמין בבת ים.

דובר דן איתן פיקסמן מסר: נוסעת העירה את צומת ליבו של הנהג שיש תיק חשוד מאחורי הדלת האחורית. הנהג פעל בהתאם לנוהלים, עצר את האוטובוס, ומיד הוריד את הנוסעים. לאחר מכן ראה הנהג כי נוסע מהסה לשחק עם הריץ רץ של התיק, חזר לאוטובוס והוריד את הנוסע ואז האוטובוס התפוצץ.

נהג האוטובוס, מיכאל יוגר, סיפר כי "אישה אחת אמרה לי שיש תיק באוטובוס. שאלתי למי הוא שייך, אבל כשהבנו שזה לא שייך לאף אחד הורדתי את הנוסעים (כ-12) בתחנה ואחרי 10 דקות בערך התפוצץ האוטובוס. התיק היה גדול יחסית, בצבע שחור, עם ריצ'רצ'ים למעלה ולמטה. אחד הנוסעים פתח וראה בו חוטים".

עדיין לא ברור מתי הונח המטען בספסל שמאחורי הדלת האחורית באוטובוס. על פי המשטרה, מדובר במטען שגודלו בין קילו וחצי לשניים.

המשטרה סגרה את הזירה לתנועה ופרסה מחסומים לאורך הכבישים הסמוכים במטרה ללכוד את מי שהניח את המטען באוטובוס.

השר לבט"פ ח"כ יצחק אהרונוביץ שוחח עם מנכ"ל חברת דן מר רפי שמואל, השר ביקש לשבח ולהעריך את תפקודו המהיר וקר הרוח של נהג האוטובוס אשר בהתנהגותו ובפועלו הציל חיי אדם.

השר ציין כי: "בנקודת זמן זו אנו מתרשמים ומבינים כי מדובר בארוע על רקע לאומני,
אני קורא לציבור לגלות ערנות ולדווח למשטרה על כל ארוע חשוד".

לפני כשנה, התרחש פיצוץ בקו 142 ברחוב שאול המלך בתל אביב, כאשר מחבלים הניחו מטען במהלך מבצע "עמוד ענן" של צה"ל ברצועת עזה לפני כשנה, ונפצעו 28 בני אדם, בהם פצוע קשה ובינוני.

תיעוד מזירת הפיצוץ: דובר המשטרה יחידת הצילום ת"א וחדשות Mivzaklive





























אוטובוס פיצוץ בת ים חפץ חשוד נמנע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד