כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

שוב: נמנע פיגוע דקירה בצומת מישור אדומים

לאחר שנמנע פיגוע בבת ים, נעצר ברגע האחרון ניסיון דקירה נגד שוטרים בצומת מישור אדומים • המפכ"ל תולה זאת במשא ומתן

שוב: נמנע פיגוע דקירה בצומת מישור אדומים
איחוד הצלה



ניסיון לעצור את התהליך המדיני? לאחר שהיום (א) בצהריים נמנע פיגוע באוטובוס בבת ים - הערב מתקבל דיווח על פיגוע דקירה שנעצר ברגע האחרון: שלושה פלסטינים יצאו מרכב בצומת מישור אדומים והתקדמו לעבר שוטרי התחנה, כשאחד מהם אוחז בסכין שלופה. השלושה נוטרלו והועברו למעצר.

מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו תולה את הפצצה שהונחה באוטובוס במשא ומתן המדיני המתנהל בימים אלו. בהערכת מצבשקיים הורה להגביר את הנוכחות בכל רחבי הארץ, ואמר: "האירוע בבת ים ממחיש כי איום הטרור נמצא ברקע בעיקר בימים אלו של ניסיון לקדם את המשא ומתן המדיני".

מאז הפרסום אודות האירוע בבת ים, התקבלו עשרות פניות על חפצים ותיקים חשודים בכל מחוז תל אביב וחבלני המשטרה רצים מקריאה לקריאה. עד כה לא הועלתה רמת החשד באירועים.

לאחר שחלק מהכבישים נסגרו עקב חיפושים אחר המחבל, אגף התנועה במשטרה מודיע כי כל הכבישים נפתחו, אך עדיין קיימים עומסים כבדים בחלק מהכבישים.

בתוך כך, נשיא המדינה שמעון פרס שוחח לפני זמן קצר עם נהג האוטובוס בבת-ים מיכאל יוגר, ועם האזרח דוד פפו אשר בזכות האחריות האזרחית שגילו מנעו נפגעים רבים בפיצוץ מטען החבלה בקו 240 היום בבת ים. נשיא המדינה ביקש לשמוע את פרטי המקרה ולחזק את מיכאל יוגר ודוד פפו על האחריות שגילו עת פינו את נוסעי האוטובוס ובכך הצילו את חייהם.

בשיחתו עם נהג האוטובוס מיכאל יוגר אמר הנשיא: "כל העם היום אומר ברכת הגומל, הצלת כל כך הרבה חיים במהירות, בזריזות ובאומץ, אין כמוך - כל המציל נפש אחת כאילו מציל עולם ומלואו אבל אתה הצלת הרבה נפשות. הם אסירי תודה, אנחנו אסירי תודה ואני רוצה ללחוץ את ידיך על מעשה נפלא. מסור לכל הילדים והמשפחה שלך שאנו גאים באבא שלהם ובמשפחה שלכם. תברך את כולם בשם המדינה כולה".

הנהג מיכאל יוגר הודה לנשיא על הדברים ואמר: "תודה רבה לך כבוד הנשיא על המילים שמחתי לשוחח אתך, אני מודה לבורא עולם שנתן לי הזכות להיות בחיים ולא להישאר באוטובוס".

בדרך מבני ברק לבת ים: חפץ חשוד התפוצץ באוטובוס

נשיא המדינה שוחח גם עם האזרח דוד פפו, סייע בפינוי והפנה את תשומת לב הנהג לפצצה באוטובוס. הנשיא ביקש להודות גם לפפו על הערנות והאכפתיות שגילה כשזיהה את מטען הנפץ ואמר כי תשומת הלב של פפו הובילה להצלת חיי הנוסעים.

פפו תיאר לנשיא את השתלשלות העניינים ואמר: "ילד האיר את תשומת לב הנהג שמישהו שכח תיק, איני יודע כיצד אבל משהו סיקרן אותי לבדוק את התיק כיון ותהיתי מי שוכח תיק שחור כל כך גדול באוטובוס. ניסיתי להרים את התיק והוא היה כל כך כבד שזה הגביר את החשד. כשפתחתי את התיק ראיתי כמו מכסה נירוסטה ואז הבנתי שמדובר במטען. בזמן הפיצוץ אנחנו היינו ברחוב וסייענו בעצירת האזרחים והתנועה ביחד עם השוטר. רק אחר כך כשראיתי את הנזק שקרה לאוטובוס ואת החור ברצפה הבנתי איזה נזק יכול היה להיגרם".

החקירה בעניין הפיגוע, הועברה לשירות הביטחון הכללי, ומאז התרחשות הפיגוע נערכו סריקות נרחבות באיזור המרכז ובאיזורים נוספים, בשל כך הורגשו עומסי תנועה בכביש חוצה שומרון, כביש 443 ובכביש חיזמא-אדם לשני הכיוונים.

כמו כן עומס תנועה כבד מאוד מצומת קסטינה ועד לצומת בית קמה הסגור לתנועה עקב פעילות משטרתית.

פיגוע מישור אדומים משא ומתן נמנע בת ים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד