ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

מסע ה'מועצת': גם האדמו"ר מבעלזא יגיע

עכשיו זה סופי: האדמו"ר מבעלזא ישתתף במסע האדמו"רים לארצות הברית • הבוקר נעשה ניסיון בעלזאי לצרף את המועצה הליטאית למסע - אך ללא הצלחה • כיצד הגיב הגראי"ל כששמע שהוחלט על קיום המסע? • ראשון היוצאים: האדמו"ר מסאדיגורא שעתיד לטוס במהלך הלילה • המאבק בגיוס טס לחו"ל

ה'מועצת'. צילום: אלי סגל
ה'מועצת'. צילום: אלי סגל



אחר אין ספור ספקות וספקולציות המסע ההיסטורי של גדולי האדמו"רים חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל יוצא לדרך: הערב (א) לאחר התכנסות צמרת חסידות בעלזא בביתו של האדמו"ר בירושלים התקבלה ההכרעה הסופית - הרבי יוצא למסע.

שורת פגישות מרתוניות ערכו ראשי החסידות, ביניהם המשב"ק שמעון וולף קליין וחבר הכנסת ישראל אייכלר. הבוקר הגיעו לביתו של הגראי"ל שטיינמן ברחוב חזון איש בבני ברק לבדוק אפשרות סופית בנוגע להצטרפות דגל התורה למסע - אך ללא הצלחה בינתיים. לאחר הביקור התכנסו בבית האדמו"ר בירושלים שם הוחלט על ההצטרפות.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הגראי"ל שטיינמן אמר בימים האחרונים לכל שליחי האדמורי"ם שביקשו לשמוע את דעתו בענין הנסיעה, כי הוא אינו תומך ולא מתנגד לנסיעה. הערב נשאל הגראי"ל שוב, ולאחר שנאמר לו כי הוחלט לקיים את הנסיעה, הוא נתן את ברכתו ואמר: "יהי רצון שיצליחו בשליחותם החשובה להביא תועלת כדי שלא יפסק קול התורה משום בן תורה אחד, ונזכה שיוסרו כל הגזירות מעולם התורה".

בפעם האחרונה בה ביקר האדמו"ר מבעלזא בארה"ב היה בשנת תשנ"ט ומאז לא ביקר בארה"ב.

האדמו"ר מבעלזא צפוי לצאת כבר במוצאי שבת הקרוב ונרשמת היערכות גדולה בקרב חסידי בעלזא בארץ ובעולם לקראת הביקור ההיסטורי. על פי המסתמן האדמו"ר ינחת נחיתת ביניים באירופה אך גם זה לא סופי.

בעקבות ההחלטה הסופית תתכנס הערב ועדת ההיגוי של המסע בראשות עסקני החסידויות הגדולות בבית ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט לשורת החלטות לקראת צאת המסע לפועל.

כפי שכבר דווח במהלך השבוע האחרון ב"בחדרי חרדים' האדמו"ר מסאדיגורא ייצא הערב לארה"ב; האדמו"ר מביאלא ייצא מחר, יום שני, האדמו"ר מגור ייצא ביום רביעי; האדמו"ר מויז'ניץ יקצר את שהותו בלונדון ויגיע ביום ראשון; האדמו"ר מבאיאן ייצא ביום ראשון והאדמו"ר מויז'ניץ ייצא במוצאי שבת הבאה .

עדיין לא ברור מתי ייצא האדמו"ר ממודז'יץ, השוהה למנוחה בצפת שמחת הבר מצוה לנכד האדמו"ר שתוכננה ליום שלישי בשבוע הבא נדחתה בשבועיים.

כפי המסתמן, האירוע המרכזי בראשות כל האדמו"רים ייערך ביום ראשון בערב.

כזכור שני אדמו"רים לא מצטרפים: האדמו"ר מערלוי עקב חולשה והאדמו"ר מסלונים עקב אי יציאתו מהארץ.
בעלזא דגל התורה מסע האדמורים השתתפות המאבק בגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד