י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

"המטען היה לפחות 40 דקות באוטובוס" • בלעדי

סקנדל בטחוני? • מיכאל יגור, נהג אוטובוס דן בו התפוצץ מטען חבלה, מגלה בראיון ל'בחדרי חרדים': "המטען היה איתי 40 דקות באוטובוס, לפחות מרמת גן" • "הרב שלי אמר לי לברך ברכת הגומל" • ומתי הוא מתכוון לחזור לעבודה? • במקביל: השב"כ ממשיך בחקירת האירוע ובניסיון לאתר את המפגעים

מיכאל יגור, נהג האוטובוס. צילום פלאש 90
מיכאל יגור, נהג האוטובוס. צילום פלאש 90



מיכאל יגור, נהג אוטובוס 240 של חברת דן - בו התפוצץ מטען החבלה בבת ים, התפנה לאחר סיום האירוע לשיעור התורני בו הוא משתתף מידי יום, ולאחר מכן שוחח עם 'בחדרי חרדים'.

בשיחה הוא משחזר את השתלשלות העניינים: "הייתי לקראת סוף יום העבודה שלי, כבר בסיום המסלול מבני ברק לבת ים. אישה אשר נסעה באוטובוס ניגשה אלי, ואמרה שישנו תיק שחור גדול מאחורי הדלת האחורית שלא שייך לאף אחד, ואחד הנוסעים ראה בו חוטים. היה זה ממש לפני התחנה, שם הורדתי את כל הנוסעים, ואז ירדתי גם אני, כאשר במקביל הזמנו משטרה".

הפיצוץ הגיע מהר מאוד. "דקות ספורות לאחר שהתרחקנו מהאוטובוס, אירע פיצוץ חזק, והבנתי שזה היה מטען חבלה שישב לי בתוך האוטובוס".

מיכאל, תושב חולון המשמש כנהג בחברת דן מעל ל-35 שנה, אינו מתרגש יותר מידי, ובשיחה הוא אומר שיחזור מחר לעבודה סדירה.

• האם מחר תפקח עוד יותר על הנוסעים והתיקים?

"לא. אני חושב שאני מספיק עירני, וברוך השם קרה לנו נס היום".

עוד בנושא:
שוב: נמנע פיגוע דקירה בצומת מישור אדומים
בדרך מבני ברק לבת ים: חפץ חשוד התפוצץ באוטובוס

האוטובוס לאחר הפיצוץ, צילום פלאש 90צילום: האוטובוס לאחר הפיצוץ, צילום פלאש 90
האוטובוס לאחר הפיצוץ, צילום פלאש 90




את הפיגוע שהתרחש בקו 142 ברחוב שאול המלך בתל אביב במהלך מבצע "עמוד ענן" של צה"ל ברצועת עזה לפני כשנה, הוא זוכר היטב. "הייתי במרחק של כ-100 מטר מהאוטובוס, ונפצעו שם 28 בני אדם, בהם פצוע קשה ובינוני".

לאחר הפיצוץ, מיכאל תושאל על ידי כוחות הביטחון במשך זמן ממושך, ולאחר מכן חזר לשגרת יומו, לביתו שבחולון ולשיעורו היומי בבית הכנסת השכונתי.

"שוחחתי עם הרב שלי בקשר לנס הזה, והוא אמר לי שצריך לברך ברכת הגומל. בעזרת השם אני אעלה לתורה בבית הכנסת כבר בשבת הקרובה לברך ולהודות לה' על הנס", אומר מיכאל.

• עשית משהו גדול, שבזכותך חיי אדם ניצלו על ידך?

"אין הנחתום מעיד על עיסתו".

• אתה נוסע באוטובוס מבני ברק, עובר את רמת גן ואחר כך את תל אביב, מגיע לבת ים, שם מתברר כי יש מטען חבלה אצלך באוטובוס, במרחק מטרים ספורים ממך. איך ההרגשה?

"מטען החבלה שפוצץ את האוטובוס, היה איתי בנסיעה לפחות 40 דקות", מגלה מיכאל בשיחה. "לפחות מרמת גן אני נוסע עם המטען, התיק מיטלטל באוטובוס בסיבובים, וממשיך איתי עד כמעט סוף המסלול. בחסדי שמים, זמן קצר לפני הפיצוץ אחת הנוסעות גילתה אותו, והעירה את תשומת ליבי".

"זה היה יכול להסתיים באסון, מי החזיק את מטען החבלה שלא יתפוצץ? רק השגחה פרטית!" קובע מיכאל.

• מחר?

"עובדים כרגיל" הוא מסיים בחיוך.

צילום פלאש 90צילום: צילום פלאש 90
צילום פלאש 90


השב"כ עדיין חוקר את זהות המבצעים

דוד פפו, אחד מנוסעי קו 240, שחזר ל'חדשות 2' את הרגע שבו דיווח לנהג על התיק החשוד. "אחד הילדים סיפר לי על תיק גדול שהושאר באוטובוס. כולם אמרו לו שזה שום דבר, אבל הנהג עצר את האוטובוס, הלכתי לראות במה מדובר, ניסתי להרים את התיק וראיתי שהוא כבד מדי", סיפר פפו.

למרות החשש, החליט הנוסע לבדוק מה יש בתכולת התיק החשוד. "פתחתי את הריץ'-רץ', ראיתי בפנים סיר לחץ. המשכתי לפתוח וראיתי בפנים חוט אדום שמחובר עם איזולירבנד לבן, אמרתי לנהג שיוריד את כולם מהאוטובוס", תיאר פפו.

מיכאל קצר שבחים גם ממנהליו, "הוא התנהג כפי שמצופה ממנו וממש הציל חיים", אמר מנכ"ל חברת דן שמואל רפאלי. "הנהלת דן גאה בך, יישר כוח, מנעת אסון כבד", אמר איתן פיקסמן, דובר חברת דן לנהג, "הוא פעל ללא דופי, בדיוק לפי נהלי הבטיחות המתבקשים".

במערכת הביטחון לא התקבלו התראות ממוקדות אודות הפיגוע. חקירת פיצוץ האוטובוס עברה ממשטרת מחוז תל אביב לשירות הביטחון הכללי, שם בין היתר גם ערכו סריקות נרחבות באיזורים שונים בארץ, לאיתור מניח או מניחי המטען, שבנס לא גרם לנפגעים בנפש, ואף חסמו מספר צירים ראשיים.

האם מדובר בפיגוע שתוכנן על ידי אחד מארגוני הטרור המוכרים, או יוזמה פרטית-מקומית? על השאלה הזו אין עדיין תשובה ברורה, והדברים נבדקים על ידי השב"כ.

בתנועת חמאס וגם בתנועת הג'יהאד האיסלמי לא לקחו אחריות על הפיגוע, אך הם בירכו עליו ושיבחו את המפגע. אחמד אל-מודלל בכיר בג'יהאד האיסלמי אמר כי "ההתנגדות לא תשב חבוקת ידיים אל מול הפגיעות הישראליות בזכויות העם הפלסטיני". הוא ציין עוד כי הפלסטינים נמצאים על סף פיצוץ חדש נגד ישראל. בכיר החמאס, מושיר אל מסרי, טען כי הפיגוע מוכיח את היכולות של ההתנגדות להגיע לעומקה של ישראל. לדבריו, הפיגוע הוא מסר לישראל על כך שההתנגדות לא תיעצר למרות כל מה שנעשה נגדה.
פיגוע נהג דן מטען

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד