כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

יעקב אשר: "לתת ארכה חצי שנה לתאגידי המים"

בדיון שהתקיים בוועדת הפנים אמר ח"כ יעקב אשר: "תהליך הקמת התאגידים ברשויות רוקם עור וגידים"

יעקב אשר. צילום: בחדרי חרדים
יעקב אשר. צילום: בחדרי חרדים



היום (ב) התקיים דיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, שעסק בחוק המחייב את הרשויות להתאגד כתאגיד מים. כיום ישנם כ-20 רשויות אשר טרם התאגדו כתאגידי מים ובסוף החודש הן עתידות להיקנס, והליך פלילי יחל כנגד אותם ראשי רשויות.

חבר הכנסת יעקב אשר אמר במהלך הדיון: "תהליך הקמת התאגידים ברשויות רוקם עור וגידים, כמעט בכל הרשויות כבר קיימים תאגידים, כרגע, רק מספר מצומצם של רשויות טרם התאגדו כתאגידי מים, מכמה סיבות, שכל אחת שונה מחברתה, אבל לכולן מכנה משותף אחד, והוא חילוקי דעות בין רשות המים לשלטון המקומי, והבעיה היא שאין בעל בית, אין מי שמקבל החלטות.

"ברור לכל, שברשויות חזקות יש הגיון שיהיה בהם תאגיד בודד, ואין סיבה לעשות שם שינויים. אבל יש מקומות שיש בהן חילוקי דעות, והשאלה מהו הפרמטר הקובע איזו רשות יכולה שיהיה לה תאגיד משל עצמה, האם זה התקציב שבזה נוצר מצב אבסורדי שכשבדקו את תקציב 2010-2011 של אותה רשות אמרו אי אפשר לתת להם כיוון שהם לא מספיק חזקים, אבל בתקציב 2012 הנתונים היו מצוינים ולא התייחסו אליהם.

"צריך לתת ארכה של חצי שנה, ובחצי שנה הזאת, לאלץ את חברי השולחן העגול של השלטון המקומי לשבת יחד עם אנשי רשות המים, ולקבל החלטות מושכלות. אני פונה ישירות לרשות המים, יושב פה ישראל עינב, מנהל מינהל המים והממונה על התאגידים ברשות המים, שיש לו חלק במהפכה הגדולה שקרתה פה, ואני מבקש, שבו יחד, תקבלו החלטות משותפות, ותביאו נושא זה לסיומו בצורה המקובלת על כולם.

"נבקש היום לדחות את החובה של העברת ניהול משק המים ותאגידי מים וביוב בכמה חודשים, כדי שלא נגיע למצב בו רשויות יקנסו ויעברו על החוק. אנחנו חייבים לדחות את יישום החוק לתקופה בה יוכלו הצדדים להגיע להסכמות ולפתור את הדברים".
מים דיון אשר מרכז מקומי שולחן עגול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד