כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הפקרות בכספים? "נזפו בנו: אתם לא צריכים לדעת"

ח"כ סתיו שפיר מהעבודה בפייסבוק: "התברר שמדובר ב-8 מיליון שקל, ונציג האוצר לא ידע לאן הולך הכסף"

סלומיאנסקי. צילום: פלאש 90
סלומיאנסקי. צילום: פלאש 90

כך מתבקשים ח"כים לאשר העברת מיליוני שקלים במהירות, בלי לשאול יותר מדי שאלות - והכל על חשבון משלם המסים: ח"כ סתיו שפיר (העבודה) תיארה היום (ב') בדף הפייסבוק שלה העברה של 6 מיליון שקל ל"קשרים רוחניים" עם יהדות התפוצות, שהלכו ותפחו בלי לדעת לאן הולך הכסף.

"אחת ממאות ההעברות שהתבקשנו לאשר בוועדת הכספים היא של 6 מיליון שקל ל'קשרים רוחניים' עם התפוצות. ממש בנוסח הזה", מספרת שפיר. "זו לא פעם ראשונה או שנייה בחודשים האחרונים שמיליונים מועברים ל'קשרים רוחניים', אז הסתקרנתי. מה עומד מאחורי הסעיף המסתורי הזה? הצצתי בטבלה שסיפק לנו אגף התקציבים וגיליתי שלא מדובר ב-6 מ' ש' - אלא ב-8 מיליון שקל.

"בבדיקה נוספת בספר התקציב גיליתי שהסכום הזה כמעט ומשלש את התקציב שאושר רק לפני 4 חודשים. כששאלתי את נציג האוצר לאן הולך הכסף, הוא ענה: 'לעמותות'. אילו עמותות? 'לא יודע'. גם חברי הכנסת האחרים הרגישו קצת מרומים בנקודה זו. רק ליו"ר הוועדה זה לא הפריע, 'למה אתם צריכים לדעת?', הוא נזף בנו". יו"ר ועדת הכספים הוא ניסן סלומיאנסקי (הבית היהודי).

"למה באמת שחברי הכנסת יוכלו לפקח על כספי המסים שלכם? ממש חוצפה מצידנו. דחינו את ההצבעה עד לקבלת פירוט והסברים ועד שפקידי האוצר יבינו אחת ולתמיד שאי אפשר לשקר לנו".
עמותות העברה בנקאית כסף שפיר תקציב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד