ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

ח"כ פרוש לשגריר ארה"ב: "השלטון מנסה לפגוע בנו"

"הנסיעה הבהולה של גדולי וצדיקי הדור שליט"א לארצות הברית, הינה להתריע כנגד השלטון כאן, המבקש לפגוע בנו"

פרוש. צילום: עוזי ברק
פרוש. צילום: עוזי ברק

ח"כ מאיר פרוש, שיגר היום (ב) מכתב לדניאל שפירו, שגריר ארה"ב בישראל, בו הוא מסביר לו את המשמעות וההשלכות של נסיעת חברי מועצת גדולי התורה לביקור בארצות הברית. זאת בעקבות גזירת גיוס בני הישיבות.

את המכתב פותח ח"כ פרוש, "וודאי שמעת על כך שהרבנים החשובים המכהנים באינסטנציה הגבוהה ביותר שיש לנו באגודת ישראל, הלא הם חברי מועצת גדולי התורה, יוצאים בעוד מספר ימים לביקור בארה"ב".

"ביקורם של כ"ק האדמורי"ם שליט"א בא על רקע גזירת גיוס בני הישיבות שהממשלה מבקשת להחליט על כך בכנסת, עם אפשרות שלמקרה והחרדים לא יתגייסו לצבא כרצונם, הם גם יוכלו להושיבם בכלא".

"בוודאי זכור לך", הוסיף ח"כ פרוש, "תוכן דברי, בשיחה שקיימנו בעת שביקרת בביתי לפני מס' חודשים, ביום שני ה' תשרי תשע"ד – 9/9/2013, ואז אמרתי לך בין השאר, שאם וכאשר גדולי התורה יבינו שיש חס ושלום שאלה של אפשרות המשך לימוד התורה בארץ ישראל לכל מי שלבו חפץ בכך, אנו נראה בזה, שהשלטון כאן בארץ הכריז מלחמה על היהדות החרדית, ואנו מצידנו בעקבות זאת, לא נהסס גם מלנקוט צעדים חריפים ביותר".

"אנו מאמינים במה שכתוב בפסוק 'דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום' - אבל ברגע ונרגיש שמדובר פה במלחמה על קיום התורה ולימודה, לא נבחל גם עד כדי נקיטת צעדים משמעותיים שיבטא את התנגדותנו לשלטון".

"דע לך, מסיים ח"כ פרוש "שאנו מרגישים בהתנהלות השלטון כלפי היהדות החרדית כאן בארץ, כי באו מים עד נפש, ומכאן גם שתבין מה פשר הנסיעה הבהולה של גדולי וצדיקי הדור שליט"א לארצות הברית, להתריע כנגד השלטון כאן, המבקש לפגוע בנו".
גדולי ישראל מסע מכתב פרוש שגריר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד