י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בג"ץ נגד המדינה: מדוע בוטלו המענקים?

'בחדרי חרדים' בפרסום ראשון: צ. לנדאו, שזכתה ב-400 דירות בחריש, עתרה נגד המדינה, ודרשה להחזיר את המענקים לרוכשים - לפחות לתקופה • בג"ץ קיבל את טענות העותרים, ודרש מהמדינה לנמק מדוע לא ישובו המענקים עד לסוף מרץ • סמנכ"ל צ. לנדאו יקי רייסנר: "השבת המענק תאפשר מכירה מוזלת, בכ-750 אלף שקל לדירה"

רייסנר. צילום ארכיון
רייסנר. צילום ארכיון



בית המשפט העליון הוציא היום (ב) בהרכב של שלושה שופטים צו על תנאי, המחייב את המדינה לנמק מדוע לא תאריך את המענקים לרוכשי הדירות בחריש - לפחות עד לסוף חודש מרץ.

קצת רקע: באמצע 2011 הוחלט על מתן מענקים בגובה של מאה אלף שקל לכל רוכש דירה בחריש, מענק שיחולק בין הקבלן והרוכש, ויוזיל משמעותית את מחירי הדירות במקום. שנתיים לאחר מכן, עם סיום המכרזים, החליטה הממשלה לבטל את המענקים המדוברים.

צ. לנדאו, שזכתה ב-400 יחידות דיור במכרז, עתרה באמצעות עורך דין יהודה רווה נגד ההחלטה. לטענתה, גם אם ניתן לבטל מענק - אין לעשות זאת באופן מיידי, ויש לאפשר לקבלנים תקופה קצרה שבה יוכלו לנסות ולנצל את המענק, מתוך הנחה שבחודשים הללו יקפצו רבים על המציאה וינצלו את המענק.

כאמור, בית המשפט העליון החליט לתת צו על תנאי, ובאופן חריג אף רמז מה הוא מצפה מהמדינה - להאריך את המענקים עד לסוף חודש מרץ.

יקי רייסנר, סמנכ"ל צ. לנדאו ומנכ"ל רייסדור יזמות, מסביר ל'בחדרי חרדים': "במידה והחלטת בית המשפט תתקבל והמענקים יחזרו - לפחות לתקופה, תרד העלות של כל דירה בפרויקט עד לסכום של 750 אלף שקלים, במקום יותר מ-800 אלף כפי שהמחיר כעת". רייסנר מזכיר גם כי כבר כאשר החלו המכרזים הוא הזהיר משאננות יתר ומציפיות למחיר נמוך מידי.






מכרז צו חריש תנאי מענקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד