כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הפגנה בכביש 71: "טפלו בכביש הרוצח הסדרתי"

בשבוע שעבר נערכה הפגנה בכביש 71 על ידי תושבי אזור בית שאן והסביבה. עמותת "אור ירוק": "המדינה חייבת לבנות מפרדה קשיחה בכביש בכדי למנוע תאונות חזיתיות"

הפגנה בכביש 71: "טפלו בכביש הרוצח הסדרתי"


בשבוע שעבר, יום רביעי, נערכה הפגנה בכביש 71 על ידי תושבי אזור בית שאן והסביבה. ההפגנה, אליה הגיעו גם מתנדבי עמותת "אור ירוק", נועדה להעלות את המודעות לסכנה שכביש 71 מהווה לנוסעים בו. התושבים מחו בהפגנה על כך שכביש 71 הוא אחד הכבישים המסוכנים ביותר בישראל, ולמרות זאת משרד התחבורה לא עושה דבר בכדי לשפר את תשתיותיו ולא בונה גדר הפרדה בין הנתיבים שיכולים להציל חיי אדם.

בהפגנה, קראו התושבים לטפל בליקויי הבטיחות החמורים בכביש 71 בכדי למנוע את הנפגע הבא. התושבים מחו על כך שהכביש הוא למעשה רוצח סדרתי, הרוצח מדי שנה מספר רב של בני אדם אך אף גורם במדינה לא עושה דבר בכדי לעצור את הקטל שהוא גורם.

במהלך חודש פברואר השנה, נהרגו בכביש 71 ארבעה בני אדם בתוך יומיים בלבד בשלוש תאונות שונות. בחודש נובמבר נהרג אדם נוסף בתאונה בכביש קטלני זה. מדי שנה נפצעים בממוצע בכביש זה יותר ממאה בני אדם בכביש. על פי נתוני עמותת אור ירוק, הכביש עלול לגבות את חייהם של 34 בני אדם בעשור הקרוב ולגרום לפציעתם של 860 בני אדם.

לאחרונה, ערכה עמותת אור ירוק באמצעות המהנדס גיורא שילוני תסקיר בטיחות מיוחד בכביש 71 ממנו עלה כי מאחר ומדובר על כביש בעל נתיב אחד לכל כיוון, קיימת סכנה של תאונה חזיתית בכל סטייה של רכב מנתיב נסיעתו, לכל אורך הכביש. בנוסף נכתב בדו"ח זה, כי מעקות הבטיחות הישנות הממוקמות בצידי הכביש, מסכנות את משתמשי הדרך מאחר בקטע כביש זה ישנה תנועה גדולה של משאיות וכל עצירה של משאית על השוליים, מסיבה כלשהי, עלולה לגרום לתאונה קטלנית.

עמותת אור ירוק: "כביש 71 הוא בין הכבישים המסוכנים ביותר בישראל ויש לשפר את תשתיותיו בדחיפות. במחקר שערכנו נמצא, כי אם המדינה תטפל בכ-200 קילומטר של כבישים עם מסלול אחד כך שהכביש יהפוך לדו מסלולי עם מפרדה קשיחה, ניתן יהיה להציל את חייהם של 19 בני אדם בשנה. על המדינה לסלול נתיב נוסף בכביש, לבנות מפרדה קשיחה למניעת תאונות חזיתיות, להסדיר את הכניסות והיציאות מהיישובים ולהתקין תאורה מלאה לכל אורך הכביש - לטובת בטחון התושבים".
אור ירוק תאונות דרכים הפגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד