י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

משטרת ניו יורק לסאטמר: בטלו את ההפגנה מחר

חסידות סאטמר מתכננת מצעד מחאה במנהטן • למרות שמדובר בהפגנה במתכונת מצומצמת, בכירי המשטרה טוענים שהעיתוי גרוע

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי

בכירים במשטרת ניו יורק זועמים היום (שני) על חסידי סאטמר שסירבו לדחות את ההפגנה המתוכננת מחר, נגד חוק גיוס בני הישיבות, למרות שסאטמר החליטה על הפגנה במתכונת מצומצמת.

כמה ממפקדי משטרת ניו יורק פנו לראשי חסידות סאטמר בקרית יואל בדרישה לדחות את הפגנת המחאה שתוכננה מחר להתקיים במנהטן, בהוראת מהר"א מסאטמר.

במשטרה טענו כי העיתוי, ערב חגיגות הכריסמס, הינו עיתוי רגיש מההיבט הבטיחותי ובתקופה זו מעלה המשטרה כוננות ומגייסת כוחותיה לתגבור האבטחה ברחובות. קיום הפגנה בצירים הראשיים של מנהטן, תטיל עומס בלתי אפשרי על כוחות המשטרה שיאלצו לאבטח את האירוע ולסגור כבישים.

"אלו השבועיים הקשים ביותר בשנה", הסביר מפקד המשטרה במנהטן.

בשל הטענות, החסידות הסכימה לצמצם את היקף ההפגנה, למרות זאת המשטרה מביעה התנגדות להפגנה.

לפי התוכנית אמור להתקיים מחר מצעד אלפים החל מהשעה 13.30 (שעון ארה"ב) שיפתח בשדרה ה-43 וימשיך לאורך רחובות מנהטן תוך חלוקת חומרי הסברה אודות המאבק נגד חוק הגיוס בישראל, עד בניין השגרירות הישראלית.

מול השגרירות, ישאו רבני סאטמר נאומים והמצעד ימשיך עד לבנין האו"ם הממוקם בשדרה הראשונה.

אחד ממארגני ההפגנה אמר: "נפעיל לחץ כדי שהמשטרה לא תבטל לנו את ההפגנה, התחשבנו בעיתוי והורדנו את הפרופיל של ההפגנה. בכוונה בחרנו את היום הזה בו אלפי איש עסוקים בקניות ומצויים ברחובות. כך ההפגנה תקבל תהודה גדולה יותר, דווקא בתקשורת הכללית".

"הכנו שלטי ענק באנגלית, כדי שגם לא יהודים יבינו, הוסיף. ובשל התנגדות המשטרה הוחלט שרק אברכים ישתתפו בהפגנה, דבר שיצמצם את כמות האנשים בהפגנה, ודי בכך".
סאטמר הפגנה ישראל חגא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד