י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מתחם גולובנציץ: החפירות הופסקו - ההפגנות נמשכות

למרות ההסכמה לממן כיפין במתחם גולובנציץ, קיימו פעילי 'אתרא קדישא' בניו יורק הפגנה נגד אחד מבעלי המתחם

הפגנה נגד אברהם סלונים. צילום: בח''ח
הפגנה נגד אברהם סלונים. צילום: בח''ח



מי שחשב שהגיע הקץ לפרשת מתחם גולובנציץ, התבדה: למרות שדרישת אתרא קדישא לבניית כיפין באתר, התקבלה, ממשיכות הפגנות נגד המעורבים בבנייה באתר המחלוקת.

בשבוע שעבר פורסם ב'בחדרי חרדים', כי איל ההון הרשל שרייבר הבעלים של החנות B&H במנהטן ומהבולטים בחסידות סאטמר, החליט לחבור לכמה גבירים, על מנת לממן את הקמת הכיפין במתחם, ובכך לפתור את סאגת הקברים שהיו או לא היו במקום, אחת ולתמיד.

עוד בנושא:
סוף לסאגת גולובנציץ: הנגידים יממנו 'כיפין'

אך אמש (ראשון), השיא שרייבר את בן הזקונים שלו באולמי קונטיננטל בויליאמסבורג, בהשתתפות מאות אורחים. בין היתר גם השתתף בחתונה איש אמונו של שרייבר, העסקן הרב אברהם סלונים שעמד בראשות עמותת גבעת ירושלים, הבונה את אחד הפרויקטים במתחם, ושהגיע להשתתף בחתונה.

עשרות סיקריקים התקבצו בפתח האולם, על מנת למחות נגד סלונים, בגין החפירות המתבצעות בבית שמש. המוחים החזיקו בידיהם שלטים בגנות סלונים, שבגינו כביכול, חופרים קברי קדמונים.

למפגינים, לא ממש הפריעה העובדה, כי בעל השמחה, מוכן להזיל מכספו על מנת ליישב את המשבר. הם לא יוותרו על הטרף שנקלע לידם, הלא הוא הרב סלונים, ויהי מה.

עם זאת, הרב דוד שמידל, יו"ר אתרא קדישא, מכחיש את העובדה שקבוצת גבירים לקחה על עצמה את מימון הקמת הכיפין. בשידור הטלפוני הישיר שנשא הרב שמידל מישראל לארה"ב, במהלך עצרת המחאה שהתקיימה בליל שישי האחרון בבית המדרש סאטמאר ברחוב ראדני בויליאמסבורג, נגד חפירות הקברים בבית שמש, הצהיר שמידל באוזני המתכנסים הרבים, ל"בל יאמינו לשמועות המתרוצצות ברחוב, אודות הסדרת הנושא".

ומה דעת האדמו"ר מסאטמר?

למרות ההכחשות של יו"ר הארגון - בימים האחרונים, הגיעו אנשי אתרא קדישא למעונו של הגאון רבי מנדל שפרן, שכזכור, נכנס לעובי הקורה, על מנת ללוות את הרוכשים בחלק ההלכתי.

ראשי הארגון, שוחחו עמו אודות בניית הכיפין, והגר"מ הבהיר להם, כי מכיוון שיש מי שמוכן לשאת בהוצאות הכיפין ומכיוון שהדבר נעשה על דעת הרבנים, אין מניעה להתחיל ביישום התכנית ובלבד, כי זו תתבצע על ידי מי שיקבע ותחת פיקוחו.

אנשי אתרא קדישא, לא הסכימו לוותר ודרשו כי כל העבודות והכספים, יעברו דרכם. פונקציה, שאף אחד לא יסכים להפקיד בידיהם. הגר"מ דחה את בקשתם על הסף ושלחם מעל פניו.

האדמו"ר מהרי"י מסאטמר, התייחס אף הוא לסוגית הקברים, במהלך יובל העשור למוסדותיו בקרית יואל, בדינר שהתקיים במוצאי שבת האחרונה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מפיו של האדמו"ר יצאה התבטאות מעניינת, שראויה להבלטה. על פי דבריו, מתברר, כי אין באמת חשש אמיתי לקברים בבית שמש, וכל ההתעסקות בנושא, היא רק 'לפנים משורת הדין'.

"אמת!", הטעים האדמו"ר, "על פי הדין אי אפשר לאסור את החפירות ואפשר למצוא היתרים לכך. אבל אצלנו יודעים, שנוהגים לפנים משורת הדין ולא הולכים רק לפי מה שההלכה אומרת! ובעיקר, כאשר הגאב"ד (הגרי"ט ווייס) גם אומר כך, אז חייבים להמשיך ללכת לפנים משורת הדין ולא לחפור ולחלל הקברים בבית שמש".
סאטמר קברים אתרא קדישא גולובנציץ גאב''ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד