ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

עיר עם הפסקה: מרכז תל אביב עצר לכבוד הכנסת ספר תורה • תיעוד

מרכז תל אביב נחסם לתנועה לרגל הכנסת ספר תורה לקהילת "עטרת מרדכי" בעיר • לאחר התהלוכה, התקיים אירוע מכובד, במרכזו נשא דברים הרב ישראל מאיר לאו • צפו בוידאו ותמונות

עיר עם הפסקה: מרכז תל אביב עצר לכבוד הכנסת ספר תורה • תיעוד



ברוב פאר והדר נכנס ספר תורה לקהילת "עטרת מרדכי" בעיר תל אביב. ספר התורה נכתב ונתרם לע"נ של בני הזוג פיינטוך ע"ה. סיפורו של ספר התורה - מרגש לכשעצמו. ספר התורה התחיל להיכתב ע"י ר' צבי פיינטוך לע"נ אשתו מיד לאחר פטירתה בהיותו בן מאה ואחת כשהוא מתכנן להכניס את ספר התורה בעצמו לבית הכנסת. לא עברו מס' חודשים וגם הוא נפטר והסתלק לבית עולמו. בני הזוג פיינטוך זוג ניצולי שואה לא זכו להיפקד בפרי בטן-בילדים ולכן ר' יהודה פרינדלנדר לקח על עצמו לדאוג להכניס את ספר התורה לקהילת "עטרת מרדכי" ברוב פאר והדר כיאה וכראוי.

כתיבת האותיות האחרונות התקיימו בביתו של הנגיד ר' יהודה פרינדלנדר ברחוב בארי 23 משם יצאה התהלוכה לרחובות העיר תל אביב. את ספר התורה ליוו בני הקהילה אורחים וידידים תלמידי ישיבת הישוב החדש ישיבת הרב עמיאל שיצאו כולם ביחד עם רבותיהם ראשי הישיבה לרקוד לכבודה של תורה. ביחד עם קבוצת בחורי ישיבה שהגיעו במיוחד מירושלים. בליווי ילדי החמד של ת"ת בעלזא בתל אביב. מחזה מרהיב לראות את אמצע תל אביב ואת הרחובות הידועים והמוכרים לכולנו ויצמן ליד בית החולים איכלוב, ארלוזורוב ליד הבניינים המפורסמים בניין ההסתדרות ובנין קופת חולים כללית מלאים בהמון חוגג וצוהל לכבודה של תורה תוך עצירת כל התנועה כולה. המוני יהודים שאינם שומרים תורה ומצות יצאו לרחוב העיר לרקוד ביחד אם החוגגים והעיר תל אביב נעצרה כולה לכבוד התורה. משטרת ישראל ציינה בסיפוק את התהלוכה המכובדת וכך שהיא לא זוכרת תהלוכה מרהיבה שכזו כבר הרבה שנים.

ספר התורה נכנס בשירה ובזמרה להיכל בית הכנסת. רב הקהילה הרב אהרון דויטש פתח בדברים וסיפר את סיפורם המרגש של התורמים הנכבדים הודה לנגיד ר' יהודה פרינדלנדר ובסיום דבריו אמר שהוא מתפלל ומקווה שדלתות בית הכנסת לא ינעלו יומם ולילה וקול התורה והתפילה יתגבר וילך בייתר שאת ובייתר עוז.

הרב ישראל מאיר לאו נשא את המשא המרכזי ובתוך דבריו ציין לשבח את התפתחותה של הקהילה המחדשת ימיה כקדם בהוספת לומדים ומתפללים שיעורי תורה ותפילות תמידיים כסדרם. הוא הזכיר לשבח את בוני המקום ומייסדיו משפחת הורונצ'יק שיסדו את בית התפילה במסירות נפש לפני כחמישים שנה, את המתפללים החשובים שהתפללו שם לאורך השנים, ואת נשיא בית הכנסת ר' ברוך גולדפינגר לאוי"ט זקן המתפללים.

יצוין שרק לאחרונה נכנסו לבית הכנסת קבוצת בחורים מישיבת "חכמי ירושלים" ישיבתו של הרב
שניאור פוטש שהגיעו ללמוד במקום ביחד עם רבם הרב אפרים מילר. קבוצת הלומדים מוסיפה נדבך חשוב לקהילה, ולחיזוק והרבצת התורה בעיר תל אביב.























תל אביב ספר תורה איכילוב הרב לאו הרב דויטש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד