ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

האורחים בדרך, המארחים לא החליטו

ראשי אגודת ישראל בארה"ב דנו כיצד להתייחס למסע האדמו"רים • דרישה שהמועצת האמריקאית לא תוצג כקשורה למסע • נלקחת בחשבון הוראת הגראי"ל שטיינמן כי תלמידי ישיבות לא ישתתפו בעצרת • איש ויז'ניץ-מונסי מכחיש כי האדמו"ר מתנגד למסע • נמשכים המגעים מול פלג מהר"א בסאטמר • כיצד היהדות החרדית באמריקה רואה את המסע?

סיום הש"ס של אגודת ישראל בארה"ב. צילום: ליפא שטאובר
סיום הש"ס של אגודת ישראל בארה"ב. צילום: ליפא שטאובר



האורחים כבר בדרך - המארחים עדיין לא החליטו כצד לקבל אותם: לאחר שנחשף ב'בחדרי חרדים' התנגדותו של האדמו"ר מנובומינסק, ראש המועצה האמריקאית, יצאנו ובדקנו מהי דעתם של כלל חברי אגודת ישראל בארצות הברית.

אמש (ב') נפגשו ראשי אגודת ישראל בארה"ב בבית אחד מהעסקנים (הפרטים המלאים שמורים במערכת) שם נידון בהרחבה בואם של האדמו"רים וההחלטה לדחות את המסע בשבועיים.

בישיבה עצמה היו אלו שהביעו את הסתייגותם ודרשו ששמה של מועצת גדולי התורה של אמריקה לא ישולב בכרוזים היוצאים לכנס הענק והמרכזי.

בנוסף אחד מהנוכחים בישיבה אמש ציין את הוראתו של הגראי"ל שטיינמן לראשי הישיבות בארה"ב ששאלו האם להשתתף השיב הגראי"ל כי הם עצמם יכולים להשתתף בכינוס, אך התלמידים ישארו בהיכלם עקב ביטול תורה.

במקביל, היום (ג') יפגשו חברי ועדת ההיגוי מארץ ישראל, השוהים בניו יורק, עם ראשי כל הקהילות החשובות בארה"ב - בהם ויזניץ מאנסי. סקווירא. גור. בעלזא. ויזניץ. צאנז. באיאן. וויזניץ. הפגישה תתקיים במנהטן במשרדו של הנגיד הרבני ר' שלמה ורדיגר נשיא ועד הנאמנים של אגודת ישראל בארה"ב.

חברי המשלחת מטעם אגודת ישראל בארה"ב יבקשו מהנציגים בישראל תשובות ברורות בכל הנוגע לתועלת של הכנס ומסע המחאה.

בהמשך יקיימו חברי ועדת ההיגוי תיאומים עם שאר ראשי הקהילות הגדולות בארה"ב וראשי הישיבות להשתתפות בעצרת.

הלילה פורסם כביכול בשמו של האדמו"ר מויז'ניץ מונסי כי הוא מתנגד לכינוס ולבואם של האדמו"רים לארה"ב בטענה שהמחאה לא תועיל. גורם המעורה בויז'ניץ מונסי אמר ל'בחדרי חרדים' "הרבי לא התבטא בנושא כלל ולא התבטא נגד, רק לגבי הגעתו לכינוס זה תלוי במצב בריאותו".

כפי שדיווחנו בעבר, המגעים בין מארגני המסע לבין פלג האדמו"ר מהר"א בסאטמר - נמצאים בשלבי סגירה. לחסידות סאטמר כוח רב בעולם החרדי של אמריקה, והשתתפותה בעצרת המחאה תגדיל את כוחה בצורה משמעותית.

'מסע המועצת' לארה"ב • סיקור נרחב ב'בחדרי חרדים':

אדמו"רי ה'מועצת' למסע מחאה משותף בחו"ל
האם מסע האדמו"רים ייצא לפועל?
אפשרות: גדולי ישראל ייפגשו ישירות עם נתניהו
המאבק בגיוס: דרעי תיאם עמדות עם האדמו"ר מבעלזא
האדמו"ר מנובומינסק נגד מסע האדמו"רים הגדול
האם האדמו"ר מבעלזא יצטרף למסע בחו"ל?
מקור בבעלזא: האדמו"ר יצטרף למסע בחו"ל
מסע ה'מועצת': גם האדמו"ר מבעלזא יגיע
ההיסטוריה תחכה: המסע לארה"ב נדחה בשבועיים
נציגי האדמו"רים יצאו הלילה לארה"ב
סאטמר ארהב כינוס אגודת ישראל וועדת היגוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד