י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ח"כ אשר למען הצרכן: "לא להעלות מחירי החשמל"

ח"כ יעקב אשר בדיון בועדת הכלכלה: "מבקשים הפסקת אש לשנה, בה לא יעלו את תעריף החשמל לצרכנים"

אשר. צילום ארכיון
אשר. צילום ארכיון

היום (ג) התקיים דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת, שבסופו אישרה הוועדה להאריך בשנה נוספת, עד סוף 2014, את רישיונות חברת החשמל.

בפתח הישיבה ציינה היועצת המשפטית של משרד האנרגיה והמים, עו"ד דרורה ליפשיץ, כי היא אופטימית ומקווה שלא יהיה צורך בהארכות נוספות. היו"ר ברוורמן אמר כי הוא מקווה שהפעם באמת תיגמר פרשת הרפורמה בחברת החשמל, וזו אכן תהייה הארכת הרישיונות האחרונה. היו"ר התייחס גם למחירי החשמל ואמר כי הוא מצפה שעד שתיסגר הרפורמה תעריפי החשמל לא יעלו. כמו כן דרש היו"ר ברוורמן להמשיך את הרחבת מתן הטבת החשמל הסוציאלי (הנחה של כ-100 שקל בחשבון החשמל) ל-120 אלף נזקקים אותם הוסיפה הוועדה למעגל מקבל ההטבה לפני שנה. עו"ד ליפשיץ הבהירה כי מתן ההטבות לאותם זכאים יימשך.

ח"כ יעקב אשר הוסיף: "אנחנו מבקשים הפסקת אש לשנה, ובשנה זו, בה אנו מאריכים את תוקף הרישיון לחברת החשמל, נבקש כי לא יעלו את תעריף החשמל לצרכנים".

יו"ר רשות החשמל, אורית פרקש הכהן, התייחסה לנושא התעריף ואמרה כי עדיין לא החל איסוף הנתונים לפני העדכון הבא של התעריף. לדבריה, עוד מוקדם להעריך מה יהיה התעריף. היא הזכירה כי תעריף החשמל עלה בגלל משבר הגז המצרי שיצר עלויות דלקים עודפות של כ-9 מיליארד שקל, וההעלאה נפרסה על פני 3 שנים. "זה יהיה לא רציני להתייחס לדרישה כזו לפני שבדקנו את הנתונים", אמרה.

היו"ר ברוורמן אמר כי תעריף החשמל לא צריך להיות הדבר המרכזי בפתרון הבעיה של חברת החשמל. הוא הוסיף כי כרגע מבקשים מהוועדה להאריך את רישיונות החברה לשנה נוספת, והוועדה מבקשת שבינתיים מחיר החשמל לציבור לא יעלה.

סגן מנהל רשות החברות הממשלתיות, אהרון גולדמן, העריך כי ועדת יוגב תגיש את המלצותיה לקראת חודש פברואר. לדבריו, הוועדה השלימה את שמיעת כל הגורמים ומקיימת דיונים מקצועיים לגיבוש ההמלצות. הוא הוסיף כי במקביל החלו דיונים מול הנהלת חברת החשמל והעובדים, בנושא זכויות העובדים. מנכ"ל חברת החשמל, אלי גליקמן, התייחס לנושא ההתייעלות ואמר כי הדבר יכול לחסוך לחברה עד מיליארד שקל בשנה. עם זאת, לדברי גולדמן: "לא ההתייעלות היא שתפתור את גיבנת החוב של החברה".
חוב חשמל רישיון יעקב אשר הארכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד