כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

טפטוף של טרור: אזרח נורה ונהרג בנחל עוז

ההרוג, בן 22, עבד בתיקון גדר המערכת, כאשר נורה בידי צלף פלסטיני • שטבון: "המוטיבציה של הטרור הולכת וגדלה"

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה



אזרח ישראלי בן 22, עובד גדר המערכת, נהרג בנחל עוז מירי מחבלים.

בעקבות נזקי הסופה האחרונה, פועלים עובדים לתיקון גדר המערכת. אחד מהם, עובד קבלן של יחידת הבינוי במשרד הביטחון, נורה על ידי צלף ונפגע בפלג גופו העליון.

לאחר שהתמוטט, ביצעו בו צוותי רפואה צבאיים פעולות מצילות חיים, ולאחר שהורחק מהגדר הוא פונה במסוק חיל האוויר לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

כוחות צה"ל פתחו בסריקות אחר מקור הירי במטרה לאתר את היורים, ובנוסף החלו בבדיקה ראשונית של התקרית - אולם עד כה לא השיבו אש לעבר רצועת עזה.

בעקבות הירי, נחסמה הפנייה לקיבוץ נחל עוז מצומת סעד, מחשש לירי צלפים. צה"ל גם הורה לחקלאים בעוטף עזה להתרחק עד קילומטר מגבול הרצועה.

מקורות פלסטיניים בעזה דיווחו כי בעקבות התקרית, פלסטיני בן 18 נפצע מאש צה"ל מזרחית לעיירה בית להיא, ופונה במצב בינוני לבית חולים בצפון הרצועה.

דובר צה"ל מסר בתגובה, כי מדובר בירי של צלף. בנוסף, הוזכרה התקרית בשבוע שעבר בה נהרג חייל מאש צלפים בגבול לבנון. "צה"ל לא יסבול פעולות טרור מסוג זה", נאמר בהודעה.

עוד בנושא:
הטרור מכה שוב: פיגוע דקירה בבנימין
הלילה: ירי רקטה לעבר יישובי חוף אשקלון
"המטען היה לפחות 40 דקות באוטובוס" • בלעדי
שוב: נמנע פיגוע דקירה בצומת מישור אדומים
בדרך מבני ברק לבת ים: חפץ חשוד התפוצץ באוטובוס

מדובר בעלייה בהיקף פעולות הטרור, והמשך טיפטוף הרקטות בגבול רצועת עזה: אתמול (ב) דקר מחבל שוטר קהילתי בכיכר אדם בבנימין, ופצע אותו באורח בינוני. בצהריים חל שיפור במצבו של השוטר, מצבו יציב, הוא התעורר ובהכרה. השוטר, שנותח אמש, מאושפז בבית החולים שערי צדק בבירה. החקירה הועברה לשב"כ.

שלשום (א), מטען חבלה בינוני התפוצץ בבת ים, באוטובוס שיצא מהעיר בני ברק. היה זה קו 240 של חברת דן, שאחד הנוסעים הבחין בחפץ החשוד והודיע על כך לנהג ולמשטרה. הנהג הספיק לעצור בצד הדרך וכל הנוסעים הורדו ולכן אף אחד מהם לא נפגע. שוטר נפצע קל ופונה לבית החולים וולפסון בחולון.

המערכת הפוליטית מגיבה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס לפיגוע הירי בכפר עזה ואמר: "זה אירוע חמור ביותר ואנחנו לא נעבור עליו על סדר היום. המדיניות שלנו עד עכשיו הייתה, לסכל מראש ולהגיב בעוצמה, וכך נפעל גם במקרה הזה".

סגן השר במשרד רה"מ, ח"כ אופיר אקוניס, אמר: "ההתדרדרות הביטחונית מוכיחה שוב שפניהם של הפלסטינים לא לשלום". אקוניס התייחס לעלייה המשמעותית בארועים האלימים על רקע לאומני ואמר "כי מדובר בתוצר ישיר של מנגנון ההסתה הפלשתיני נגד ישראל".

ח"כ יוני שטבון (הבית היהודי) הגיב לפיגוע הירי בדרום: "רצף הטרור בשבועות האחרונים מוביל למסקנה אחת ברורה - המוטיבציה של ארגוני הטרור הולכת וגדלה". שטבון הבהיר כי לפנינו תופעה חדשה, "זו לא אינתיפאדה קלאסית, יש כאן דפוס חדש של 'טרור מטפטף'. המסקנה ברורה ומילת הקוד היא הרתעה. כוחות הביטחון מוכרחים לפעולה כירורגית לסיקול ופגיעה במוקדי הטרור. אחרת, הטפטוף ייהפך למבול"

ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) התייחס לרצף הפיגועים האחרונים ואמר כי "ביצוע הפעימה השלישית של שחרור הרוצחים בשבוע הבא, היא אבסורד שאין כדוגמתו וגל הפיגועים האחרון הוא דוגמה חיה לכך. יום אחר יום תושבי ישראל עומדים בפני סכנת חיים והמדינה ממשיכה בכניעה העיוורת לדרישות הרש״פ והאמריקאים. יש לשים סוף לפארסה הזו. כל עוד נמשכים גלי הטרור כנגד ישראל, אסור לנו לשחרר ולו מחבל בודד", הוסיף.
אזרח ירי גדר מערכת תקרית קיבוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד