י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הדרום לוהט: צה"ל תקף מטרות טרור בעזה

בעקבות רצח עובד גדר המערכת הבוקר - תקף חיל האוויר מטרות ואתרי אימונים של ארגוני הטרור ברצועת עזה • וידאו ותמונות

תקיפה בעזה. צילום ארכיון
תקיפה בעזה. צילום ארכיון



בעקבות ירי הצלף היום (ג) ממנו נפגע ונהרג אזרח עובד צה"ל, שעות אחדות לאחר הירי תקפו כלי טיס של חיל האוויר סדרה של יעדים ברצועה. בצה"ל מאשרים את ביצוע התקיפה.

על פי דיווחי הפלסטינים, כתוצאה מירי שלושה טילים, נהרגו שני בני אדם מאש צה"ל בבית לקיה. אחת מהם, על פי הדיווחים, היא ילדה בת ארבע מדיר אל בלאח. אמה ואחותה של ההרוגה נפצעו קל. אזרחים אחרים שנפצעו קשה פונו לבית החולים שיפא. על פי הדיווח, 7 אזרחים נפצעו בהפגזה ארטילרית במזרח העיר עזה.

לדברי הפלסטינים, מטוסי קרב תקפו גם באתרי אימונים של גדודי אלקסאם, הזרוע הצבאית של החמאס בחאן יונס, בדרום הרצועה, אל בוריג' שבמרכז הרצועה, ובית לאהיא שבצפון.

ארגון 'בצלם' גינה בחריפות את הירי הפלסטיני על האזרח. "אין ולא יכולה להיות כל הצדקה חוקית או מוסרית לפגיעה מכוונת באזרחים. הכלל הקובע שאזרחים חייבים להישאר מחוץ למעגל הלחימה חל על כל מדינה, ארגון או אדם", נאמר בהודעת הארגון.


הפצצת אתר אימונים של גדודי אל קסאם בחאן יונס

עוד בנושא:
טפטוף של טרור: אזרח נורה ונהרג בנחל עוז
הטרור מכה שוב: פיגוע דקירה בבנימין
הלילה: ירי רקטה לעבר יישובי חוף אשקלון
"המטען היה לפחות 40 דקות באוטובוס" • בלעדי
שוב: נמנע פיגוע דקירה בצומת מישור אדומים
בדרך מבני ברק לבת ים: חפץ חשוד התפוצץ באוטובוס

מדובר צה"ל נמסר כי צה"ל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר, טנקים וכוחות חיל-רגלים, תקף לפני זמן קצר אתר לייצור אמצעי לחימה ותשתית טרור בדרום רצועת עזה, מוקד פעילות טרור ותשתית טרור במרכז הרצועה וכן שתי תשתיות טרור בצפון הרצועה. זוהו פגיעות מדויקות במטרות, כל מטוסינו שבו בשלום לבסיסם.

"התקיפה בוצעה בתגובה לאירוע שהתרחש בשעות הצהריים, בו נהרג אזרח מירי מנשק-קל אשר בוצע לעברו בעת עבודות בסמוך לגדר המערכת בצפון רצועת עזה" נכתב.

עוד הוסיפו כי "ארגוני הטרור ברצועה שמו להם למטרה לפגוע באזרחי ישראל. צה"ל ימשיך לפעול בנחישות וככל שיידרש כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות".

יעלון והרמטכ"ל, צילום: משרד הביטחוןצילום: יעלון והרמטכ"ל, צילום: משרד הביטחון
יעלון והרמטכ"ל, צילום: משרד הביטחון

"אם לא יהיה שקט בישראל, לא יהיה שקט גם בעזה"

"נגיב באופן תקיף וכואב על פגיעה בריבונות שלנו ופגיעה באזרחינו וחיילינו. אם לא יהיה שקט בישראל, לא יהיה שקט גם בעזה", אמר שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, בעקבות אירוע הירי בגבול עזה. "אין קשר ישיר בין אירועי הטרור ביומיים האחרונים לבין הירי היום בגבול הרצועה, שהרג עובד ישראלי, אך אנו מתייחסים אליהם במלוא החומרה".

יעלון הוסיף: "בעזה חמאס הוא הריבון, ואנו רואים בו אחראי לירי היום מכיוון הרצועה ובשיגורי הרקטות ביומיים האחרונים לעבר ישראל. לא נאפשר את שיבוש החיים בדרום, ונגיב באופן תקיף וכואב על פגיעה בריבונות שלנו ופגיעה באזרחינו וחיילינו. אני ממליץ לחמאס לא לבחון את סבלנותנו ולהפעיל את מרותו בשטח".

"כל עוד הרשות הפלסטינית תמשיך להסית נגד מדינת ישראל ואזרחיה ולא תעודד תרבות של שלום, ניאלץ להתמודד עם תופעות של פיגועי אווירה. זהו מצב בלתי נסבל מבחינתנו".

קצין בכיר בצה"ל התייחס הערב לאירועים בעזה. "צה"ל נערך להסלמה בדרום. לא אתייחס לפרישת סוללת כיפת ברזל בדרום", אמר הקצין, "אנחנו מעריכים שיש עצימת עין של החמאס על מה שנעשה בדרום למרות זאת התגובה שלנו חד משמעית. עד כה הותקפו שש מטרות. אנחנו לא יודעים מי ירה על האזרח הישראלי ושוקלים את צעדינו".

בחמאס האשימו את ישראל בהסלמה ואמרו כי היא תישא באחריות לכל ההשלכות. "פלגי ההתנגדות בעזה מקיימים התייעצויות כדי להחליט כיצד להגיב".

ד"ר סאמי אבו זהרי, דובר החמאס, גינה את הרג הילדה הפלסטינית בת ה-3 במתקפת צה"ל ברצועת עזה. לדבריו, "הריגת הילד הפלסטיני הוא מעשה פלילי, איומים פחדניים של הכיבוש לא יצליחו להרתיע את תנועת ההתנגדות האסלאמית ולמנוע ממנה לפעול על פי מטרותיה".

אחד מיועציו של ראש ממשלת חמאס איסמעיל הנייה, עיסאם דעליס, אמר כי מתקיימים מגעים בין חמאס למצרים בנוגע להסלמה ברצועה ושנעשים מאמצים שמטרתם להשיב את הרגיעה לרצועת עזה.















ירי רצועה תקיפה יעלון אוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד