י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

"העיר בני ברק התברכה בפעילותה של אוהל שרה"

ראש העיר הרב חנוך זייברט ובכירים בעיריית ב"ב סיירו במערך התעסוקה של 'אוהל שרה' בו מועסקות חניכות בעלות פיגור

"העיר בני ברק התברכה בפעילותה של אוהל שרה"

ביקור רב רושם ומרגש ערך ראש עיריית בני ברק הרב חנוך זייברט במערך התעסוקה של 'אוהל שרה' בו מועסקות חניכות בנות 21+ עם מוגבלות שכלית התפתחותית.

אל הביקור המיוחד של ראש העיר הצטרפו סגן ראש העיר ומחזיק תיק הרווחה בעירייה הרב מנדל אייזנברג ומנהל האגף לחינוך מיוחד בעיריית בני ברק הרב יהודה לוי.

את הביקור פתח ראש העיר הרב זייברט בבניין בו שוכן מערך התעסוקה שמשמש כמסגרת יומית קבועה עבור החניכות בו משולבות תעסוקה, יצירה והווי חברתי בסביבה תומכת ומקצועית כאשר החניכות עוסקות בעבודות שיקומיות ובעבודות אומנותיות הנמכרות בשוק החופשי.

בין היתר מועסקות הנערות במיון, אריזה, ביצירת מגוון מתנות, ואף בתעסוקה בשוק החופשי בבית החולים מעייני הישועה, מטבחים מוסדיים, גני ילדים ועוד. החניכות ברמת הפיגור הבינוני והמורכב והלוקות גם באוטיזם זוכות לקבל אף טיפולים משקמים ופעילויות נוספות במסגרת מרכז היום הטיפולי "כישורית" של אהל שרה.

במהלך הסיור עקבו חברי הפמליה מקרוב אחר הפעילות התעסוקתית הרוחשת של החניכות במע"ש "לב רבקה" ושמעו מהן על תחושתן המיוחדת להרגיש "עובדות מן המנין" המגיעות מידי יום לעבודה במע"ש ובמיוחד כשהן זוכות לקבל משכורת כתמורה על עבודתן בסוף החודש.

כיום שוכנים מרכזי היום של אהל שרה במבנים זמניים שכורים כשמנגד "אהל שרה" נמצאת עתה בעיצומו של תהליך הקמת מבנה חדש שהולך ונבנה ברח' צפת ב"ב. המבנה שתוכנן בקפידה ובאופן מותאם ליעדים ולשימושים של המרכזים, יאכלס את המע"ש ואת מרכז היום הטיפולי "כישורית" וייתן אפשרות לקלוט חניכות נוספות ולהרחיב את הפעילות. עם איכלוס המבנה יתן המקום מענה לכ- 150 נשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית מהרמה של הפיגור הקל עד לפיגור הבינוני, המורכב והסיעודי.

בסיום הסיור במע"ש העניקו החניכות שי צנוע לראש העיר, הרב זייברט. מוצר אומנותי מעשה ידיהן של החניכות. אשר ניתן לראש העיר הרב זייברט כאות הוקרה על התרומה של עירית בני ברק לפיתוח המסגרות של אהל שרה בכלל ולמעורבותו האישית ונכונותו של ראש העיר הרב זייברט להמשיך ולעמוד לצד אהל שרה.

משם המשיכה המשלחת לסיור באתר הבניה ברח' צפת ועקבו מקרוב אחר ההתקדמות וקצב הבניה המואץ ובסיומה נערכה פגישת עבודה בין ראשי 'אוהל שרה' לחברי המשלחת במטרה לשמוע על הבעיות הדורשות פתרון.

ראש העיר הרב חנוך זייברט מסר: "הפעילות הענפה של 'אוהל שרה' ידועה ומוכרת ומוסיפה כבוד לעיר בני ברק במעשי החסד והרווחה בכל אגפי פעילותה לטובת החניכים ולטובת השתלבותם המקסימאלית בחברה. ואני שמח שהעיר בני ברק התברכה בפעילות חשובה זו".

מנהלת 'אוהל שרה', מלכה ויינברג, אמרה: "ראש העיר הרב זייברט יחד עם בכירי העירייה משמשים כידידים נאמנים לפעילותנו ולא חוסכים במאמצים לסייע ולעזור לטובת מאות החניכים, ואני בטוחה שבזכות שיתוף הפעולה המעמיק נוכל להוסיף מגוון רחב של פעילויות חשובות".
אוהל שרה ייברט סיור תעסוקה פיגור קל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד