ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

סקר: תושבים לא מרגישים בטוחים בדרכים בשטחי הערים

ראשי הערים, לטיפולכם: סקר שערכו מועדוני עמותת 'אור ירוק' ברחבי הארץ קובע כי התושבים לא מרגישים בטוחים בדרכים ממוצע רמת הבטיחות: 5.9 בלבד

סקר: תושבים לא מרגישים בטוחים בדרכים בשטחי הערים
חדשות 24

מיד לאחר הבחירות המוניציפאליות האחרונות, ביצעו מועדוני עמותת 'אור ירוק' סקר בקרב תושבי הערים בישראל במטרה לברר את תחושתם לגבי רמת הבטיחות בדרכים בכל ישוב. מטרתו של סקר זה היא להביא את התוצאות לראשי הערים הנבחרים בדרישה לפעול למען הבטיחות בדרכים בכל תחומיה.

הנתונים העולים מהסקר מדאיגים בכל רחבי הארץ. בסך הכל נשאלו 2,173 תושבים האם הם חשים בטוחים בדרכים ביישוב. הציון הממוצע לתחושת הבטיחות בדרכים בקרב תושבי הארץ, כפי שעולה מהסקר הוא 5.9 –ציון נמוך למדי. הערים הבודדות שתושביהם שבעי רצון יחסית מהבטיחות בדרכים בעירם הן: אשדוד-ממוצע 8.2 ואשקלון-ממוצע 7.2. לעומתם, הערים אשר תפסו מקום בתחתית הטבלה הן: ירושלים-ממוצע 4 ועפולה-ממוצע 3.9. גם בערי המרכז התושבים אינם מרוצים: הוד-השרון, מודיעין וחולון עם ממוצע של 6 וראשון-לציון עם ממוצע של 7.1.

בכדי לבצע את הסקר, הקימו מתנדבי מועדוני אור ירוק דוכנים במקומות מרכזיים ביישובים ותשאלו את התושבים, במטרה לבדוק את תחושת הבטיחות של התושב בנושא בטיחות בדרכים.

מתנדבי המועדונים בשטח מקווים כי ראשי הרשויות הנבחרים יתייחסו לנתונים בכובד ראש ויחלו במעשים למען תחושת הבטיחות של תושביהם בדרכים. האם ההבטחות שקיבלנו במסעי הבחירות יהפכו למעשים או שמא יישארו כסיסמאות עד לבחירות הבאות? ימים יגידו...

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת 'אור ירוק': על הרשויות המקומיות לשים לב ולהתייחס ברצינות לרחש ליבם של תושביהם. מהסקרים שביצעו מועדוני עמותת 'אור ירוק' ניתן לראות בבירור כי ברוב הערים ברחבי הארץ שביעות רצונם של התושבים נמוכה בכל מה שקשור לבטיחות בדרכים. יש לפעול בתחום האכיפה, התשתיות וההסברה בכל עיר, מושב, קיבוץ וכפר במטרה לתת לתושבים ביטחון בדרכי העיר".
אור ירוק סקר תושבים בטוחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד