ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

לא רק דו"חות • שוטרי נתיבות הצילו נוער חרדי מהרחוב

משטרת נתיבות הפעילה פרוייקט מיוחד לנערים חרדים נושרים שהחזיר רבים מהם לדרך הישר • 12 מהם קיבלו תעודות הצטיינות

בפרויירקט מיל"ה
בפרויירקט מיל"ה

לפני כשנה רב סמל מתקדם אריה לב, עובד הנוער בתחנת המשטרה בנתיבות פגש בילד חרדי שנפלט מהמסגרת החינוכית. הילד ישן במקלטים וחיפש דרכים לממן לעצמו את המחיה היומיומית.

הנער נשלח למוסד שיקומי וחשף את השוטרים בנתיבות לנוער חרדי שנשר ממסגרות החינוך שחלקו אף הסתבך בפלילים.

וכך קרם רעיון פרויקט מיל"ה לנוער חרדי. יחד עם מנהלי 'עיר ללא אלימות', לשכת הרווחה של עיריית נתיבות ושירות מבחן לנוער החלו אבנר אברהמי השוטר הקהילתי ואריה לב באיתור הנערים שישתתפו בפרויקט.

לפרויקט אותרו 12 נערים, חלקם לומדים בקידום נוער, חלקם בבית הספר נתיבות להצלחה - ישיבה טכנולוגית אזורית בנתיבות. במהלך 32 מפגשים שבועיים בליווי אבנר, הנערים קיבלו שיעורים בכישורי חיים, העצמה אישית, הכרת הארץ ועוד.

אתמול, במעמד מפקד מרחב הנגב תת ניצב פרץ עמר, מפקד תחנת נתיבות סגן ניצב מאיר לנקרי, ראש עיריית נתיבות מר יחיאל זוהר, רבנים ובני משפחה נרגשים עלו 12 נערים חרדים בוגרי פרויקט מיל"ה, 'מובילים יחד למען הנוער', לבמה לקבלת תעודה ותשורות לאחר שעמדו בהצלחה בפרויקט.

הנערים שחוו כברת דרך ארוכה יודעים שמכאן הם יוצאים לדרך חדשה בלב החברה והקהילה ולא עוד בשולי החברה.

מפקד תחנת נתיבות סגן ניצב מאיר לנקרי שליווה את כל המפגשים ציין כי הוא נרגש למראה הנערים שעמדו בהצלחה בפרויקט וניצבים בפני דרך חדשה.

עוד אמר לנקרי כי מיל"ה הינו פרויקט ערכי לאומי שנולד מתוך תחושת האכפתיות של המשטרה והקהילה, ושמטרתו היא לשלב את בני הנוער בתוכניות של מניעה והסברה בשיתוף עם הקהילה, ושהפעילות עצמה מבוצעת תוך שותפות מלאה עם עיריית נתיבות, רשות הרווחה, שירות מבחן לנוער ועיר ללא אלימות.

במשטרה מציינים כי פרויקטים מעין אלו פעילים במקומות נוספים ברחבי הארץ ומהווים את גלגל ההצלה האחרון של נוער עתיר יכולות שמצא קושי בצמתי דרכים של החיים.

משטרה נתיבות דוחות מילה פרוייקט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד