כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

חוששים מהסלמה? כיפת ברזל הוצבה בשדרות

בשל גל אירועי הטרור הוחלט בצה"ל על הצבת סוללת מערכת 'כיפת ברזל' באזור שדרות, כהיערכות לירי רקטי

כיפת ברזל. צילום: אתר חיל האוויר
כיפת ברזל. צילום: אתר חיל האוויר

בעקבות ההסלמה באירועי הטרור, שהתבטאה בשורת הפיגועים האחרונה, החליטו בצה"ל לפרוש סוללה של מערכת כיפת ברזל באזור שדרות, עקב חשש לחידוש הירי הרקטי מרצועת עזה, זאת למרות השקט שהשתרר בגזרה לאחר תקיפת צה"ל אתמול (ג) בעזה.

מצה"ל נמסר בתגובה, כי "הם לא מפרטים על ההיערכות המבצעית של המערכת".

אולם אין מדובר בהצבה בודדת, ובחיל האוויר נערכים לפרישה של מערכת כיפת ברזל גם באתרים אחרים בדרום, בנוסף לסוללה המוצבת באורח של קבע באזור אשקלון.

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, אמר היום במהלך ביקור בתרגיל של חטיבת גבעתי בהר קידה: "אנחנו מתאמנים, ובמקביל עינינו צופיות לגזרות השונות ולרצועת עזה - לאחר שאתמול אירע שם אירוע שהסתיים לצערנו באסון. אני רוצה למסור את תנחומי למשפחתו של סלאח אבו-לטיף, שעבד אצל קבלן לאורך הגדר ונפגע מירי של צלף".

יעלון הוסיף: "מבחינתינו חמאס הוא הריבון ברצועת עזה. הוא אחראי למתרחש שם. אנחנו מצפים שיטיל את מרותו גם על אנשיו וגם על הארגונים האחרים. אם הוא לא יעשה זאת אנחנו נגיב בצורה חריפה".

"אנחנו נערכים לאפשרות של הסלמה, ישנה פרישה של סוללות כיפת ברזל, וגם הכנות אחרות שמא מישהו בצד השני יחשוב אחרת. ברור לנו שהפיגועים בשטחי יהודה ושומרון הם פרי הסתה שמי שאחראי עליה היא הרשות הפלסטינית, שמחנכת לשנאה של מדינת ישראל, ולצערנו נצטרך להתמודד עם זה", טען.

יעלון נשאל אם גל הטרור יביא לדחייה או ביטול הפעימה השלישית של שחרור האסירים הפלסטיניים שאמורה להתבצע בשבוע הבא, והשיב: "אנחנו נקיים דיונים לגבי מי ישוחרר ומי לא".
דרום סוללה כיפת ברזל שדרות אסירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד