י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

בורו פארק: קנס וחודש מאסר למשליכי פשקווילים

יוזמה של המחוקקים החרדים המקומיים: משליך פשקווילים ייקנס ויישלח למאסר • ויש גם סיבה הלכתית מוצדקת

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

חמישים אלף דולר קנס וחודש מאסר - זה העונש שיינתן למזמין, למדפיס ולזורק פשקווילים ברחובות ברוקלין. כך על פי הצעת החוק שהגיש חבר מועצת עיריית ניו יורק, הרב דוד גרינפלד, לאישור המועצה.

"הגיעו מים עד נפש", אומר גרינפלד בשיחה עם 'בחדרי חרדים', "השבוע כוסו כל הרחובות - מרחוב 40 ועד רחוב 60, מהשדרה ה-10 ועד השדרה ה-19 - באלפי פשקווילים נגד מדינת ישראל, כל הרחובות מלוכלכים עם הפשקווילים האלה. זו לא פעם ראשונה שזה קורה, זה קורה כמעט כל שבוע. אני עצמי עובד על החוק הזה כבר חצי שנה".

גרינפלד מבטיח למצות את העונש עם מפיצי הפשקווילים, כאשר אליו מצטרף גם חבר בית המחוקקים דב הייקינד, שמנסה לגייס לטובת העניין את הרבנים ואת ההלכה. "מדוע הם לא יכולים להדפיס מודעה ולתלות אותה בשטיבל שלהם, או במקווה, או בחנות הפיצה? מדוע הם צריכים לפזר את זה ברחובות העיר ולגרום לחילול ה' - הרי גם גויים מסתובבים כאן בבורו פארק, זה ממש חילול ה'.

"הפצת הפשקווילים ברחובות השכונה גובלת גם באיסור גזל", ממשיך הייקינד, "מאחר והחוק העירוני קונס כל בעל בית שאינו מנקה את המדרכה שבפתח ביתו. הפקחים עוברים לפעמים אפילו פעמיים ביום ורושמים קנסות, מה אשם יהודי שמתגורר בבורו פארק בכך שפושעים וחוליגנים החליטו לכסות את המדרכות בפשקווילים? מדוע הוא צריך לשלם קנס של מאות דולרים בשביל פשקווילים שאחרים זרקו? זו חוצפה וזה נגד ההלכה.

"נפגשתי כבר עם כמה רבנים ופוסקי הלכה שעומדים לפרסם בקרוב פסק הלכה נגד הפצת הפשקווילים, הבעיה היא שישנם אדמו"רים שמסרבים לחתום נגד התופעה, כי החסידים שלהם עצמם , עומדים לפעמים מאחורי זה", מסכם הייקינד.

גרינפלד מבטיח כי החוק יאושר בתוך זמן קצר, והוא מתכוון בעצמו לאכוף את שמירת החוק.
בורו פארק קנס אדמו''ר שטיבל פשקווילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד