י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

יוארך פרק הזמן בו ניתן להגיש תביעות נגד ביטוח

חוק חדש: ניתן לתבוע חברות הביטוח שלוש שנים מיום שבו התגבשה הנכות • עד היום נמדד הזמן מהיום שהתרחשה התאונה

תאונה. צילום: ארכיון
תאונה. צילום: ארכיון

מבוטחים בפוליסת ביטוח לנכות או תאונה, יוכלו לתבוע את חברות הביטוח שלוש שנים מיום שבו התגבשה הנכות למבוטח, בניגוד למצב הנוכחי, בו מועד ההתיישנות מתחיל להימנות ביום קרות האירוע הביטוחי.

ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת, אישרה היום לקריאה ראשונה את הצעת החוק של ח"כ מאיר שטרית שמבקשת לתקן את חוק חוזה הביטוח ולקבוע כי במקרים בהם הנכות לא התגבשה כבר במועד התאונה, יידחה מועד ההתיישנות, עד להתגבשות הנכות.

עפ"י ההלכה שקבע בית המשפט העליון (הראל חברה לביטוח נ' עזבון המנוח דוד אמיתי) מועד ההתיישנות לתביעות כנגד חברות הביטוח בגין נזקי גוף, חל בתום שלוש שנים מיום קרות האירוע הביטוחי.

ח"כ מאיר שטרית אמר היום בדיון, כי לעיתים רבות, קביעת הנכות מתגבשת לאחר שלוש שנים. לכן מבקש שטרית לקבוע בהצעתו, כי שלוש השנים יחלו להימנות מיום שהמבוטח יכול היה לתבוע את חברת הביטוח-המועד בו התגבשה הנכות, ולא מיום קרות האירוע הביטוחי. שטרית ציין כי בתביעות בגין תאונות דרכים, ניתן לתבוע את חברת הביטוח במשך 7 שנים.

עוד אמר שטרית "אנחנו רוצים להגן על האזרחים מפני חברות הביטוח שמרוויחות כסף רב מהאזרחים. אני מציע לכם לבצע רפורמה כללית בכל חוזי הביטוח, ולכתוב את הפוליסות בשפה פשוטה וברורה". אמר שטרית.

נציגת משרד המשפטים עו"ד רוני נויבאואר תמכה בהצעת החוק ואמרה כי הממשלה תמכה בהצעה"ח. לדבריה, "המצב הנוכחי מתמרץ את המבוטחים להגיש תביעות לבתי המשפט לחינם, רק על מנת לעצור את מרוץ ההתיישנות. אם היה למבוטח פרק זמן ארוך יותר, יתכן והפיצוי היה משולם למבוטח ללא הגשת תביעה."

נציג איגוד חברות הביטוח מר שמואל מלכיס התנגד להצעה"ח. "הפיקוח על הביטוח כבר קבע הסדר שפתר את הבעיה". מכליס טען "חברת ביטוח לא יכולה לעבוד, כאשר תקופת ההתיישנות אינה מוגדרת. חברת ביטוח לא תוכל לקבוע את הסיכון מבחינה אקטוארית כלכלית. ומי ישלם על כך? יהיה זה האזרח שישלם פרמיה גבוה יותר". עוד טען מלכיס, "במצב שניתן יהיה לתבוע לזמן אין סופי, אף חברת ביטוח משנה, לא תבטח את החברות הישראליות. החוק לא בא לפתור בעיה כיון שהבעיה אינה קיימת". אמר מלכיס.

כאמור, הצעת החוק אושרה היום בוועדה פה אחד, להצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת.
זמן חברות פוליסה דיון מבוטחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד