כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

פ"ת: תרגיל רעידת אדמה במד"א

נבדקו מערכות ההתרעה של מד"א המאפשרות לכוחות מד"א לדעת על רעידת האדמה עוד בטרם תתרחש • נבחנה משאית החפ"ק הייחודית שנחנכה לאחרונה

צילום: מד"א
צילום: מד"א

רעידות אדמה פוקדות את ישראל מעת לעת ולאחרונה חווינו מספר רעידות שכאלו. על מנת לשמור על מוכנות מלאה למקרה של רעידת אדמה, קיימו היום כוחות מד"א תרגול מיוחד, שנועד לוודא את פעילותן ותקינותן של מערכות ההתרעה המותקנות במד"א, ומאפשרות לכוחות לדעת על רעידת האדמה לפני התרחשותה.

מערכת ההתרעה המיוחדת נכנסת לפעולה לפני התרחשותה של רעידת אדמה, ומשגרת הודעה לכלל הכוחות ותחנות מד"א, בה נמסר כי תתרחש רעידת אדמה וכי על הכוחות מוטל לצאת מיידית ממבנים ולסייע בהצלת חיים. מטרת ההתרעה המיוחדת היא לאפשר לכוחות מד"א, בהם כוננים הפזורים בכל חלקי הארץ, להוציא עימם כמה שיותר אנשים מהמבנים בהם הם נמצאים טרם תחילת הרעידה, ובכך לצמצם משמעותית את כמות הנפגעים.

תרגול המערכות נערך היום (יום ג'), סמוך לשעה 12:00, אז נמסרה הודעת התרעה מיוחדת שהתקבלה בכלל מכשירי הביפר ומערכות הקשר של מד"א ובישרה על רעידת האדמה התרגילית. עם פתיחת התרגיל, החלו לפעול כלל מכשירי הביפר במד"א, והתקבלה בהן הודעת התרגיל, בנוסח: "רעידת אדמה! צא מהבניין ופעל על פי ההנחיות!". לאחר קבלת ההודעה, המשיכו כוחות מד"א לפעול כרגיל, ורק מרחב ירקון- בו התמקד התרגיל- המשיך את התרגול במלואו.

החובשים והפאראמדיקים במוקד ירקון הממוקם בפתח תקווה ביצעו עם קבלת ההודעה נטישה מיידית של המוקד ועברו לעבוד ממשאית הפיקוד הייחודית שנפרסה באצטדיון פתח תקווה, הנמצא בשכונת אם המושבות. באופן מיידי, עברו כלל שיחות החירום שהתקבלו במוקד באותו הרגע אל משאית החפ"ק והפעילות נמשכה באופן מלא, תוך מענה לקריאות הציבור.

מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין: "כהערכות לרעידת אדמה ועם כניסתה לשימוש של משאית הפיקוד החדשה שנחנכה לאחרונה, ראינו לנכון לתרגל את כוחות מד"א למתן מענה מלא באסונות לאומיים ובמצבים בהם מערכות התקשורת קורסות ונוצר כאוס. אני שמח לומר שמשאית הפיקוד החדשה של מד"א שידרגה משמעותית את יכולותיו המבצעיות של הארגון, והיא מספקת מענה מלא במצבים של קריסת קווי תקשורת וניתוק מוחלט שעלול להיווצר בין הכוחות הפועלים בשטח. כעת, אנו יכולים להעניק מענה מלא גם במצבים כאלה ואין ספק שמדובר בבשורה של ממש".
מדא רעידת אדמה חירום תרגיל עורף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד