י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

החלטה דרמטית: בחירות חוזרות בבית שמש

הפור נפל: בית המשפט המחוזי הכריע בעד בחירות חוזרות בעיר בית שמש, לראשות העיר ולמועצה • קודם לכן אמרו במפלגות החרדיות: "מתפללים בעד הצלחת ראש העיר הנבחר משה אבוטבול אבל עם עליהום תקשורתי כה חריף, אנו נופתע אם השופטים לא יקבלו את הערר" • הקרב על בית שמש - מתעדכן

משה אבוטבול בבית המשפט. צילום: פלאש90
משה אבוטבול בבית המשפט. צילום: פלאש90

דריכות בבית שמש: בית המשפט המחוזי בירושלים צפוי למסור היום (חמישי) את הכרעתו בסוגיית תוצאות הבחירות בבית שמש.

משה אבוטבול: "אני לא מפחד מבחירות חוזרות"

רבנים ועסקנים קראו לציבור להתפלל להצלחתו של ראש העיר הנבחר משה אבוטבול, אך בסיעות החרדיות רווחת ההערכה כי הפור כבר נפל, הערעור שהוגש על ידי היועץ המשפטי לממשלה, ועל ידי המועמד המובס אלי כהן - יתקבל והעיר הולכת לבחירות חדשות.

"אנו מתפללים אבל אין לי תקוות", אמר ל'בחדרי חרדים', גורם המקורב לראש העיר משה אבוטבול, "עורך הדין יעקב ויינרוט הצליח למוסס את כתב התביעה, אבל עם עליהום תקשורתי כה חריף נגד אבוטובול ונגד החרדים בעיר, אנו מאוד נופתע אם ההחלטה תהיה אחרת".

בכיר במפלגת 'דגל התורה' בעיר, אמר ל'בחדרי חרדים', "ההערכות שלנו מדברות על כך שאנו חייבים להיערך הרצינות לכך שבית המשפט יכריע בעד בחירות חדשות. בעיר נפוצו שמועות על 'הדלפות מצד קלדנית בבית המשפט', לפיהן הכריעו השופטים בעד בחירות חוזרות. אלו הבלים. ההערכות שלנו נבנות על האווירה הקשה שיצרה התקשורת. אני לא רואה איך השופטים יהיו מסוגלים לעמוד נגד אוירה זו. אבל אני מתפלל שנתבדה".

אך ראש העיר הנבחר אינו אומר נואש, בראיון אתמול עם 'בחדרי חרדים' הבהיר כי גם אם הפסיקה תהיה לרעתו הוא ישקול לעתור לבית המשפט העליון.

ואם בית המשפט יכריע על עריכת בחירות חוזרות? "אנחנו לא מפחדים מבחירות חוזרות", הצהיר: "כולנו יודעים כי דבר לא השתנה וגם אם יעשו סיבוב שלישי ורביעי, תוצאות הבחירות לא ישתנו".

אבל לא כולם אופטימיים: "יש סיבה לאופטימיות אך אסור להיות שאננים. אם יהיו בחירות חדשות הכל יכול לקרות", אמר הבכיר ב'דגל', "באוירת הסתה כה כבדה המתנהלת בתקשורת נגד החרדים, החילונים עלולים להתגייס עד האיש האחרון נגד אבוטבול. אנו עשויים להפסיד את הקולות של המועמד החילוני מאיר בלעאיש, שנגרעו מאלי כהן בבחירות האחרונות. מצד שני החזית החרדית שתמכה במשה אבוטובול עשוייה להתפורר. הכל פתוח".

אשר למפלגות החרדיות עצמן? כאן הביע הבכיר פחות דאגה. "אני מניח שבהקשר של הכח החרדי הכולל גם אם יהיו בחירות חדשות, הכח לא ייקטן. אני צופה שבכל קונסטלציה שלי, הכח החרדי יהיה הכח המכריע במועצת העיר".
אבוטבול בית שמש בחירות זיופים ערעור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד