ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

זעם בציבור החרדי: "החלטה גזענית" • התגובות

התחושה בציבור החרדי היא: בית המשפט נכנע ללחץ הציבורי • הח"כים ואבוטבול מיהרו להגיב, אייכלר גייס את פוטין ומצרים

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

התחושה בציבור החרדי הינה כי בית המשפט נכנע לאווירה נגד הציבור החרדי והחלטתו מושפעת מרוח התקופה האחרונה:

משה אבוטבול, ראש עיריית בית שמש עד עתה, הגיב להחלטה: "אני מאמין במערכות המשפט אך איני מקבל את הפסיקה. בהתייעצות עם משפטנים ולאחר למידת החומר נגיש בקשת ערעור לבית המשפט העליון. גם אם חלילה יתקיימו בעיר בחירות חוזרות הכרעת הרוב בעיר תשמר ונזכה שוב אך בפער גדול יותר".

יו"ר שס אריה דרעי אמר "צר לי שבית המשפט הנכבד בחר ללכת אחרי קמפיין תקשורתי וביטל את ההכרעה הדמוקרטית של תושבי בית שמש. אני סמוך ובטוח כי מועמד ש"ס משה אבוטבול ינצח בשנית ובפער גדול יותר".

ח"כ אלי ישי: החלטת ביהמ"ש מצערת ובכוונתי לסייע גם הפעם לראש העיר אבוטבול לנצח, יש להצטער על החלטת ביהמ"ש שעתידה לגרור את בית שמש למערכת בחירות נוספת, לא נחוצה ולא צודקת.

ח"כ מאיר פרוש אומר כי "החלטת ביהמ"ש אינה דמוקרטית בעליל והינה כתוצאה של לחץ והסתה תקשורתית נגד הציבור החרדי הנמשכת כבר שנים בבית שמש. צר לי שכאשר זה מגיע לחרדים הדמוקרטיה גמישה ונטען לעשות בה ככל העולה על רוחם".

ח"כ ליצמן: הדמוקרטיה הישראלית חטפה מכה אנושה, מצער שמערכת המשפט בישראל ב2013 פועלת לפי לחץ תקשורתי, אני קורא לכל המפלגות החרדיות לגלות אחריות ולרוץ ברשימה אחת מאוחדת ולהביא לנצחון בטוח.

ח"כ מוזס מ'אגודת ישראל' אמר כי "האמת תשוב ותנצח את השקר המתוקשר גם בסיבוב השני. מהפסיקה עולה ריח של כניסה לתקשורת. מצער שנגררו אחרי פופוליזם והסתה".

ח"כ יעקב אשר אשר מ'דגל התורה' הגיב ואמר: "זו החלטה תקדימית שיש להניח שהמסע התקשורתי והפוליטי נגד החרדים שהתרחש בתקופה האחרונה תרם לכך רבות. אבל זה לא יעזור כי בעז"ה משה אבוטבול יבחר שוב!".

ח"כ מקלב, דגל התורה, אמר: "פסיקת בית המשפט המחוזי הינה פסיקה תקדימית חסרת בסיס משפטי, מושחתת וגזענית יתרה מזאת מסקנת הדברים היא שבית המשפט הינו שפוט של דעת הקהל והתקשורת המוסתת כך שבסופו של עניין אין בפסיקה ולו המינימום המתבקש של משפט צדק כפי שהיה ראוי שבית המשפט ינהג, בתי המשפט במצרים וברוסיה יותר עצמאיים בפסיקותיהם ואילו בהם מצאנו יותר שקיפות וצדק של אמת".

"לצערנו נוכחנו הפעם שגם את הרצון הטבעי של להראות אובייקטיביות ויושר איבד בית המשפט ללא בושה. בפסיקה שכזו אין צורך לתת לבית המשפט לומר את דברו, מספיק היה לתת לחוליגני העיר בית שמש המוסתים לומר את דבריהם".

שמוליק גרינברג, סיעת 'דגל התורה' בבית שמש אמר: מצער מאד שזו החלטת בית המשפט. אין ספק שהלחץ הציבורי השפיע ובית המשפט נסחף לאווירה התקשורתית המסיתה, ולא בחן בענייניות את חומר הראיות הדל והקלוש. "יום בו פוסלים בחירות דמוקרטיות על סמך שמועות ובדלי ראיות, הוא יום אבל לדמוקרטיה ולמדינת ישראל".

עוד הוסיף כי העיר ניזוקה קשות מההחלטה אך אין לנו ספק שאנו נערער על פסק הדין ואני מקווה שבית המשפט העליון ישכיל לבחון את העובדות ולא את השמועות, ותוצאות הערעור יהיו שונות.

ח"כ אייכלר אומר: "ביטול הבחירות בבית שמש מוכיחה שאין הבדל בין הדיקטטורה המשפטית במצרים ובין הדיקטטורה המשפטית במדינת ישראל. יבא יום והמישטר החילוני יוציא את החרדים מחוץ לחוק, כמו שנעשה במצרים. הכל בשם הדמוקרטיה. הציבור החרדי צריך להיערך לחיים תחת שלטון עריצים ולהיאבק בכלים שעדיין עומדים לרשותו להגנת זכויות הדת. כל עוד לא ישללו את זכות הבחירה מן החרדים, ננצח גם בבחירות החוזרות בבית שמש. גם המישטרים של פוטין ושל השופט העליון המצרי, מוצאים נימוקים דמוקרטיים לעילא לחסל את יריביהם ולרמוס את זכויות האדם בשם ה"נאורות""..

מנהל המחלקה המוניציפאלית של דגה"ת מנחם שפירא: ההסתה התקשורתית העבירה את ביהמ"ש על דעתו. נעשה דבר שהוא ללא שום הגיון שיכלי ומשפטי. "דגל התורה תשמור ואף תגדיל את כוחה".

ח"כ דב ליפמן (יש עתיד): "אני מברך את השופטים על החלטתם לקיים בחירות חוזרות בבית שמש. כבר כמה שנים אנחנו נלחמים על זהותה של העיר בית שמש, מיקרוקוסמוס של החברה הישראלית כולה.
"כרגע נתמקד בבחירות החדשות שהיו נקיות ודמוקרטיות לחלוטין. המנצח של הבחירות יהיה מוסכם ומקובל על כלל אוכלוסיית העיר, ללא שום קשר להגדרה הדתית שלו, מתוך הידיעה כי הוא נבחר באופן הוגן ועל פי חוקי מדינת ישראל".

ח"כ שולי מועלם (הבית היהודי): "מדובר בהחלטה אמיצה של בית המשפט ואני מברכת על כך. עכשיו זה הזמן לאפשר לציבור בבית שמש בחירה אמיתית בשקיפות מלאה בלי גניבת דעת, בלי טריקים ובלי שטיקים.

האסטרטג נוחעם ברזעסקי, המסייע לראש העיר, מסר: "קיבלתי לידי את פסק הדין המשתרע על פני שישים עמודים, ולבטח נלמד אותו בימים הקרובים, הן משפטית על ידי עו"ד וינרוט, והן בהקשר הפוליטי, על ידי מטה הבחירות. אני שמח שהשופט חשין מדגיש שוב ושוב בפסק דינו שברור מעבר לכל ספק שראש העיר משה אבוטבול לא היה מעורב ולא נחשד כלל באופן אישי בפרשת הזיופים. ואשמח שכלי התקשורת ידעו להביא גם פסקאות זכות אלו על ראש העיר וה"נשמה", שנקלע לתיק לא לו, שוב כדעת השופט עצמו.

"זה מוכיח מה שטענתי כל העת, שראש העיר הוא "בנאדם של כולם". אני מחזק את ידיו, שקיבל חותם של הוגנות ונקיון כפים. אני מאמין שניתן לנצח שוב, אי משפטית אי פוליטית, כהכרעת עו"ד בהקשר לערעור. המערכה רחוקה מלהיות מוכרעת. יחד נחלץ מותניים, עם כל הקושי, בדרך לניצחון בסייעתא דשמיא של האיש הכי ראוי להמשיך לכתוב את ההיסטוריה המדהימה של העיר בית שמש".
בית שמש חרדים תגובות בחירות חוזרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד