ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

סכסוך עבודה במשרד הכלכלה: "השר בנט מקשה על עבודתנו"

עובדים באגף לאכיפת חוקי העבודה במשרד הכלכלה פתחו בעיצומים • הסיבה: "התנהלותה החד צדדית של המדינה מול אלפי המועסקים בשירות המדינה"

בנט, צילום: פלאש 90
בנט, צילום: פלאש 90

סכסוך עבודה ועיצומים באגף לאכיפת חוקי עבודה במשרד הכלכלה: בימים אלו החלו עיצומים של עובדי האגף אשר הכריזו סכסוך ארגוני לפני כשבועיים באמצעות ארגון העובדים , אחדות – ארגון עובדי החוזים במגזר הציבורי.

העובדים אשר במשרד הכלכלה מאוגדים מזה זמן רב שם לעצמו מטרה "להפסיק את התנהלותה החד צדדית של המדינה מול אלפי המועסקים בשירות המדינה", כלשונם.

מפקחי העבודה של מינהל ההסדרה והאכיפה במשרד הכלכלה מהווים את הגוף האמון על אכיפת חוקי העבודה של כלל המועסקים במשק. ככאלו הם אחראים להגן ולדאוג שכל עובד במדינת ישראל יקבל את הזכויות המגיעות לו על פי חוק. בין היתר אחראים המפקחים על אכיפת תשלום שכר המינימום לכל עובד, אכיפת חוקי שעות עבודה ומנוחה, אכיפת חוקי העסקה של עובדים זרים ועוד.

בהודעה שפרסמן ארגון עובדי החוזים במגזר הציבורי נכתב כי "במשרד הכלכלה והעומד בראשו השר נפתלי בנט, לא כל כך מעוניינים לאכוף את חוקי העבודה והעסקת העובדים במדינת ישראל אלא דווקא להקשות יותר על עבודתם החשובה והקשה ממילא של המפקחים במשרד הכלכלה".

"לפיכך בימים אילו, לאחר פניות וחוזרות שלא נענו, מפאת חשיבות התפקיד וזכיותיהם בעבודה של עובדי משרד הכלכלה עצמם, הודיע ארגון אחדות בשמם של עובדי משרד הכלכלה על עיצומים אשר במסגרתם הופסקה עבודת הפיקוח על כלל המעסיקים במדינת ישראל".

הארגון הודיע ל כ 100 מפקחי העבודה במשרד הכלכלה להפסיק את היציאות לשטח ואת הטיפול בפניות חדשות, וכל זאת "עד להודעה חדשה וכל עוד לא החל או חל שיפור בדרישתם למשא ומתן על הנושאים העומדים על הפרק".

משרד הכלכלה אמר בתגובה לאתר 'דה מרקר', שדיווח על כך, כי "כ-35 עובדים העוסקים בפיקוח על חוקי העבודה החלו בעיצומים, מתוך 250 עובדי מינהל ההסדרה והאכיפה. הסוגיות שהמפקחים העלו - נבדקות עתה על ידי הגורמים המקצועיים במשרדי הכלכלה והאוצר".
משרד הכלכלה סכסוך עבודה האגף לאכיפה נפתלי בנט עיצומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד