כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

פפנהיים: "לחשוב שהקנאים יצביעו בבית שמש זה הזוי"

איש 'העדה' ל'בחדרי חרדים': "אמנם לאבוטבול יותר סיכוי, אבל לא כדאי לבנות על קולותיהם של הקנאים בעיר"

שמואל חיים פפנהיים. צילום ארכיון: מנדי אור
שמואל חיים פפנהיים. צילום ארכיון: מנדי אור

הפרשנים והעיתונאים החרדים שסיקרו את הגשת התביעה בנוגע לבחירות חוזרות בבית שמש, טענו כי אם יהיו בחירות חוזרות - ודאי שהקנאים ואנשי 'העדה החרדית', שהם ציבור גדול ונכבד בבית שמש, יצביע עבור משה אבוטבול בעקבות העוול שנעשה. 'בחדרי חרדים' יצא לבדוק האם הקנאים אכן ישנו ממנהגם ויצביעו?

שמואל חיים פפנהיים, איש 'העדה החרדית' ותושב העיר בית שמש, אומר ל'בחדרי חרדים': "מי שחושב שאנשי העדה החרדית יצביעו בבחירות, אז הוא הוזה בהקיץ, אין דבר כזה - לא יכול להיות בשום פנים ואופן שתהיה הוראה כזאת ללכת להשתתף בבחירות. 'העדה החרדית' היא לא 'העדה החרדית' אם היא תגיד ותתן הוראה חריגה להשתתף".

"אנחנו עדיין אוחזים בסוגיה של שנת תרפ"ב על האיסור שיצא שנשים יצביעו בבחירות והתחברות לרשעים ולהסכים לחוקים שלא על פי התורה, אין אפשרות להתיר דבר כזה. יותר מזה, אפילו מי שרוצה באופן עצמאי להשתתף - הוא יעמוד תחת לחץ משפחתי ולחץ של חברים, והוא לא יוכל לעשות את זה".

• לדעתך מי יקח את הבחירות?

"יש פה רוב לא חרדי בעיר, אבל הציבור החרדי יותר מאורגן, מסודר ומאוחד במטרה - ולכן רוב הסיכויים שהחרדים יקחו. מצד שני הציבור הלא חרדי מפוצל, יש קבוצה של ממורמרים ולא מאוחדים, ישנם שלא אוהבים את אלי כהן, גם הרוסים כרתו ברית קואליציונית עם משה אבוטבול וכן מאיר בלעיש המועמד השלישי, כך שהסיכויים עדיין לטובתו".
בית שמש בחירות הצבעה קנאים שמואל חיים פפנהיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד