י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

60,000 מקומות? 'מסע המועצת' מעלה הילוך

וועדת ההיגוי של 'מסע המועצת' הכריעה: הכינוס הגדול יתקיים באולם מקורה בניו ג'רזי, המכיל כ-60 אלף מקומות • נציגי גור בוועדה שבו לישראל • היערכות מיוחדת בקרב חסידי בעלזא בארה"ב לקראת בואו של האדמו"ר • מתי ימריאו האדמו"רים מישראל? • והיכן יתקיים מעמד 'צאתכם לשלום'? • סיקור מיוחד

ישיבת וועדת ההיגוי. צילום: מגזין 'אבליק'
ישיבת וועדת ההיגוי. צילום: מגזין 'אבליק'



עסקני וועדת ההיגוי המכינה את המסע ההיסטורי של חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל לכנס המחאה הגדול בארה"ב כנגד חוק הגיוס, עמלים שעות על גבי שעות בכדי שהמסע ייצא לפועל ללא תקלות.

מאז תחילתו של המסע דיווחנו על עליות ומורדות בתכנון, ולעתים היה נראה כי דינו של המסע להידחות, אך כפי הנראה כעת - בכל מצב המסע יתקיים כמתוכנן, מי שפועל ללא לאות להצלחת המסע הוא הנגיד הרבני ר' שלמה ורדיגר, נשיא ועד הנאמנים של אגודת ישראל בארה"ב, שהישיבה הראשונה נערכה במשרדו במנהטן.

מלכתחילה, בישיבה שנערכה ביום רביעי במלון אבניו פלאז'ה, הוחלט כי העצרת תתקיים בפארק פלויד בנט פילד בניו יורק, הממוקם בדרום מזרח ברוקלין ובמרחק שלושת רבעי שעה נסיעה מבורו פארק. אך לאחר שאמש התברר כי הממשל והמשטרה לא יאפשרו הקמת אהל בסדר גודל של עשרות אלפי איש, והאישור ניתן רק לכ-15 אלף איש.

בעקבות כך, וועדת ההיגוי בדקה אמש ומצאה מקום חדש בעיר עדיסאן בניו גרז'י, המכיל שישים אלף מקומות ישיבה, המקום יהיה מקורה בגג - אך ללא קירות. בוועדה מקווים כי זהו המקום האידיאלי ביותר לקיום עצרת המחאה ביום שלישי לפרשת בשלח - ז' שבט.

אמש חזרו לארץ שני החברים בצוות ההיגוי מטעם גור: ראש העיר בני ברק הרב חנוך זייברט והרב יונתן בורנשטיין. מיד לאחר נחיתתם פנו השניים למעונו של רבם יוזם המסע - האדמו"ר מגור.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בהתאם לתכנון כבר הוזמנו במשרדי הנסיעות כרטיסים לאדמו"רים ומלוויהם ביום ראשון בערב פרשת בשלח.

מעמד 'צאתכם לשלום' יתקיים בנתב"ג ביום ראשון בערב, בעת צאת חברי מועצת גדולי התורה למסע. במעמד צפויים להשתתף רבנים ואישי ציבור.

בתוך כך, חסידי בעלזא נערכים למסעו ההיסטורי של האדמו"ר במיוחד, לאחר שלמעלה מ-12 שנה חלפו מאז ביקר בארה"ב. ליד בית האכסנייה של האדמו"ר, בבית הרה"ח בעריש וובר ברחוב ה-45 במרכז שכונת בורו פארק נגזמו אמש העצים והוחל בהקמת מעלית לנוחותו של האדמו"ר. מי שמופקד על צוות המסע בחסידות הם הרב שמעון וולף קליין, הרב מרדכי בריסק והרב יהושע וינברגר.

מזכיר מועצת גדולי התורה, הרב מרדכי שטרן, אמר הבוקר בשיחה ל'המודיע' בהקשר לחשיבות ונחיצות המסע: "מתחוללת מלחמה על הבית. השלטון מנהל מערכה ברוטאלית לריסוק כלכלי ומוראלי של עולם התורה".

מסע המועצת לארה"ב: סיקור ענק ב'בחדרי חרדים'

אוהל ענק יוקם לעצרת המחאה בניו יורק
הילוך ראשון במסע: לו"ז, מיקום המעמד ושידור חי
העסקנים שוקלים דחיית מסע האדמו"רים לקיץ
צפו: ישיבה ראשונה של ועדת ההיגוי בארה"ב
אדמו"רי ה'מועצת' למסע מחאה משותף בחו"ל
האם מסע האדמו"רים ייצא לפועל?
אפשרות: גדולי ישראל ייפגשו ישירות עם נתניהו
המאבק בגיוס: דרעי תיאם עמדות עם האדמו"ר מבעלזא
האדמו"ר מנובומינסק נגד מסע האדמו"רים הגדול
האם האדמו"ר מבעלזא יצטרף למסע בחו"ל?
מקור בבעלזא: האדמו"ר יצטרף למסע בחו"ל
מסע ה'מועצת': גם האדמו"ר מבעלזא יגיע
ההיסטוריה תחכה: המסע לארה"ב נדחה בשבועיים
נציגי האדמו"רים יצאו הלילה לארה"ב
האורחים בדרך, המארחים לא החליטו
בעלזא אגודת ישראל מועצת ניו גרזי ועדת היגוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד