כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

שתי קטיושות התפוצצו ליד קרית שמונה

האש חזרה לגבול הצפון: ארבע רקטות נורו מלבנון לעבר גבול ישראל • שתי רקטות התפוצצו באצבע הגליל, סמוך לקרית שמונה • שתיים נפלו בשטח לבנון • לא היו נפגעים ולא נגרם נזק • לפני הנפילות לא נשמעה אזעקה • בתגובה ירה צה"ל פגזים לעבר מקורות הירי • שר הבטחון משה (בוגי) יעלון: "לא נעבור על הירי לסדר היום"

שתי קטיושות התפוצצו ליד קרית שמונה
קטיושה של חיזבאללה מלבנון לכיוון ישראל צילום: ארכיון

הסלמה בגבול הצפון: ארבע רקטות נורו הבוקר (ראשון) מלבנון לעבר ישראל, שתים מהן נפלו באזור קריית שמונה, סמוך לשעה 7:10. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. לפני הפיצוצים לא נשמעה אזעקה.

אותרו שתי נפילות בשטחים פתוחים בתוך שטח ישראל. שתי נפילות נוספות היו ככל הנראה בשטח לבנון. כלי תקשורת לבנוניים דיווחו על נפילה של רקטה אחת או שתיים בעיירה סרדה בדרום לבנון, בקרבת הגבול עם ישראל.

באתר החדשות הלבנוני "א-נשרה", נמסר כי כוחות צבא של מנגנוני הביטחון הוזעקו למקום כדי לבדוק את האירוע. בהמשך דיווחה סוכנות הידיעות הלבנונית הרשמית כי הרקטות נפלו בחווה חקלאית באזור נהר א-ווזאני. כמו כן נמסר כי צה"ל ירה פגזים לעבר חווה חקלאית באזור ראשיא אל-פחאר, בתגובה.

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון הגיב: "לא נסבול ירי לעברנו משטח לבנון ולא נאפשר לכל גורם שהוא לשבש חיי אזרחי ישראל. אנו רואים בממשלת לבנון ובצבא לבנון אחראיים לירי הבוקר ולנעשה בשטחם, ולא נעבור לסדר היום על תקריות כפי שהתרחשה הבוקר".

"צה"ל הגיב לפני שעה קלה בירי פגזים מאסיבי אל עבר אזור השיגור, ובמידת הצורך יפעל בעוצמה רבה יותר. לא הייתי ממליץ לאיש לבחון את סבלנותנו ואת נחישותנו לשמור על ביטחון אזרחי ישראל", הוסיף.

ראש המועצה האיזורית מבואות חרמון בני בן מובחר אמר: "אנחנו למודי נסיון לצערנו. אם הישמע הודעת הנפילה מיידית עצרנו את ההסעות של התלמידים ולפני זמן קצר החזרנו את החיים לשגרה אנחנו חזקים אנחנו סומכים על צה"ל שייגן על תושבי האיזור".

ראש עיריית קריית שמונה ניסים מלכה התייחס לנפילת שתי הרקטות באזור עירו ואמר. "מהרעש זה נשמע כאילו הרקטות נפלו בתוך העיר. יצאתי החוצה ומיד התקשרתי לצבא. האזעקה מנותקת, ולכן היא לא נשמעה בעיר".

"לא נחרוג מהשיגרה אך נוציא הנחיה לתלמידים להישאר ליד מקלטים.
צפון קרית שמונה לבנון חיזבאללה קטיושות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד