י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

האם מהרי"י מסאטמר יתמוך בעצרת המחאה?

בחצר מהרי"י מסאטמר חשדנים כלפי מסע האדמו"רים: "חוששים שהעצרת תנוצל למטרות פוליטיות" • לדבריהם, שיתוף הפעולה של הזרם החרדי המרכזי עם הממשל בישראל יגרום לכך ש"האמריקאים לא יבינו מדוע יכולים לשבת בכנסת אבל לא להתגייס" • לאדמו"ר כוח רב ביהדות החרדית בארה"ב; חוגים נוספים, בתוכם 'העדה', מתנים את השתתפותם בתמיכתו

האדמו"ר מהרי"י מסאטמר. צילום: משה גולדשטיין
האדמו"ר מהרי"י מסאטמר. צילום: משה גולדשטיין

ב'העדה החרדית' מבהירים: שיתוף הפעולה עם מסע האדמו"רים ייקבע על פי החלטת האדמו"ר מהרי"י מסאטמאר.

בכירים בחצר סאטמר (מהרי"י) אומרים ל'בחדרי חרדים': "אמנם עלינו להיות הראשונים להזדהות עם הפגנה נגד המדינה. אך קיים חשש שחכ"י יהדות התורה ינצלו את העצרת למטרות פוליטיות".

עוד הוסיפו כי, "אין עדיין מסר ברור לעצרת: האם זה כינוס שנועד לחזק את בני הישיבות בישראל נגד גזירת הגיוס? האם זו הפגנה שנועדה לעורר לחץ אצל בכירי המימשל האמריקני? אם כן, אלה לא יבינו מדוע תובעת יהדות התורה שלא לגייס בני ישיבות בעודם משתפים פעולה עם הממשלה בכל ענין אחר".

בכירי החצר מבהירים כי אם יחליטו להשתתף בעצרת, האדמו"ר לא ינאם אבל לא מן הנמנע שידרשו שגאב"ד העדה החרדית הגאון רבי יצחק טוביה ווייס, ינאם בה.

"לגבי שפת הנואמים זה יכול להתקיים גם באנגלית, משום שבכל ההפגנות נגד המדינה במשך השנים נאמו באנגלית, אבל לא בעברית", אומרים בכירי החצר.

גם ב'העדה החרדית' מתייחסים לראשונה למסע האדמו"רים: "אם תהיה החלטה של האדמו"ר (מהרי"י) מסאטמר", אומרים שם, ייתכן והבד"ץ יתן מכתב תמיכה להעצרת, דבר היסטורי בפני עצמו".

"הצלחת העצרת תלויה במידה מאוד רבה בהשתתפות קהילת סאטמאר", טוען אחד אחד העסקנים המעורבים בבהכנות לעצרת: "לפני כשנתיים כשהכריז האדמו"ר מהרי"י מסאטמאר על השתתפותו בכינוס כלל ישראל, נמכרו תוך יומיים עשרת אלפים מושבים. אנו מקווים שגם עכשיו יצליחו העסקנים הפועלים למען העצרת להביא את קהילת סאטמר ויבטיחו מעמד היסטורי שלא היה כדוגמתו".

קהילות ואדמורי"ם נוספים מבהירים כי החלטתם תולה בהחלטת האדמו"ר מהרי"י מסאטמאר, דוגמת האדמו"רים מסקולען ופשעוורסק שישתתפו רק אם האדמו"ר מהרי"י ישתתף.
חסידים העדה החרדית סאטמאר מסע אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד