כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

אור ירוק ערכה יום עיון מיוחד בנושא נהיגת בני נוער ללא רשיון

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר בכנס: "הגברת המודעות כבר מכיתות ט' ו-י' לחינוך לבטיחות בדרכים, יכולה להטמיע בבני הנוער את המודעות להשלכות של נהיגה ללא רישיון"

אור ירוק ערכה יום עיון מיוחד בנושא נהיגת בני נוער ללא רשיון

עמותת "אור ירוק" והשירות למבחן לנוער של משרד הרווחה, ערכו אתמול, 25.12.2013, יום עיון מיוחד בנושא נהיגת בני נוער ללא רשיון במתחם 09 במרכז הכנסים בכפר סבא. במכרז הכנס עמד נושא ההשגחה ההורית על בני הנוער.

בכנס נשאו דברים שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק; אפי ברוור, מנהל שירות מבחן לנוער במשרד הרווחה והשירותים החברתיים; ורחל שרביט, סמנכ"לית בכירה לשירותי תיקון ונוער מנותק במשרד הרווחה והשירותים החברתיים.

במהלך הכנס, הציג פרופ' חיים עומר מאוניברסיטת תל אביב את המודל שהוא פיתח בנוגע להשגחה הורית על ילדים בכלל ובני נוער בפרט. פרופ' עומר, טוען כי מחקרים רבים מוכיחים שכאשר הורים עומדים על כך שחיי ילדם הם עניינם וחובתם לדעת מה מתרחש, חשיפת הילד לסכנות יורדת, יכולתו לעמוד בפיתויים עולה והנזק של מעידה מזדמנת מצטמצם. השגחה הינה האמצעי הבולט ביותר במניעת תופעות שליליות בקרב ילדים ונוער. השגחה הורית נבונה ויעילה יכולה לצמצם משמעותית את רמת הסיכון בה נמצא הצעיר בתחומים שונים ביניהם: נהיגה פרועה, עישון, שימוש באלכוהול וסמים, הסתבכות בחברה בעייתית, התדרדרות בלימודים, מיניות ועוד.

פן נוסף של נושא ההשגחה ההורית הציגה הפסיכולוגית הקלינית ד"ר יערה שמשוני, אשר דיברה על חשיבות התקנת "הקופסא הירוקה" ברכבים בהם נוהגים בני נוער. קופסא חכמה זו מאפשרת להורים לנטר את נהיגת הנהג הצעיר ולדעת האם הוא נוהג באופן המסכן את עצמו ואת שאר משתמשי הדרך.

בנוסף הציגה קרן דביר ממכון סאלד מחקר בנושא קבוצות "נהיגה במבחן" אותו ערכה לאחרונה. עמותת "אור ירוק", בשיתוף שירות המבחן לנוער ומשרד הרווחה מפעילים מזה מספר שנים פרויקט שיקומי-חינוכי, לבני נוער שנתפסו נוהגים ללא רישיון הנקרא "נהיגה במבחן". בשנת 2013 נפתחו כ-30 קבוצות ברחבי הארץ אשר כללו מאות נערים בקרב האוכלוסיה היהודית והלא-יהודית שנתפסו נוהגים ללא רישיון נהיגה. הנערים עוברים סדנה בת 10 מפגשים עם מדריך מתנדב מעמותת "אור ירוק" וקצין מבחן לנוער. ובה הם מבינים את הסכנות וההשלכות של נהיגה ללא רישיון.

בסוף הכנס, הוצג סטטוס תכנית נהיגה במבחן על ידי אורית אלדר, סגנית קצינת מבחן מחוזית לנוער במחוז מרכז ושי טל, מנהל מחלקת נוער וצעירים בעמותת אור ירוק.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "נהיגה ללא רישיון היא כמו רולטה רוסית. כדי להילחם בתופעה המסוכנת, על בתי הספר להגביר את ההסברה והלימוד, כי נהיגה ללא רישיון מסכנת את חיי הנהג ואת שאר משתמשי הדרך. הגברת המודעות כבר מכיתות ט' ו-י' לחינוך לבטיחות בדרכים, יכולה להטמיע בבני הנוער את המודעות להשלכות של נהיגה ללא רישיון".
אור ירוק כנס נהיגת צעירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד