י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מתחזקת שליטת הגר"ש כהן בישיבות הספרדיות

מתח בין ראשי הישיבות הספרדים המזוהים עם 'מרביצי' לבין בית הגראי"ל שטיינמן: בעקבות תמיכת 'יתד' בכינוס הספרדי בראשות הגר"ש כהן - מסתמן כי תבוטל ההתאספות שתוכננה • אחד מראשי הישיבות: "אם הייתי יודע ש'יתד' יתמוך - הייתי משתתף" • ב'מרביצי' חשים כי ננטשו על ידי בית הגראי"ל ונמחקו מהמפה • חנוך בר על הפילוג הפנים-ספרדי

הכינוס הספרדי בשבוע שעבר. צילום: קובי הר צבי
הכינוס הספרדי בשבוע שעבר. צילום: קובי הר צבי

מתח בין ראשי הישיבות הספרדיות בקבוצת 'מרביצי' לבית בית הגראי"ל שטינמן: הכינוס שתכננו לשבוע הקרוב, כתגובה לכינוס ראשי הישיבות הספרדיות לפני כשבוע – ככל הנראה לא יתקיים, זאת בעקבות קריאתו של הגראי"ל בשבוע שעבר לפעול באחדות וכן בשל הבלטה שנתן 'יתד נאמן' להתכנסות ראשי הישיבות הספרדים נגד הגיוס.

'מרביצי' מאגד ראשי ישיבות ספרדיות אשר בחרו לעצמם קו שונה מהקו שבו גדולי הספרדים הלכו בו והבדילו עצמם מכל מה שקשור לתנועת ש"ס. עם הזמן, רבים מהם שינו את דרכם והתקרבו להגר"ע יוסף זצ"ל. במהלך ההכנות לכינוס בשבוע שעבר, התעוררה שוב מחלוקת פנימית בקרב ראשי עולם התורה הספרדי.

שעות לפני הכינוס, שהתקיים באולמי שירת ירושלים, פרסם אברך צעיר, נכד לאחד מראשי הישיבות זצ"ל, הודעה לפיה מדובר באירוע פולטי ודעת הגראי"ל שלא להשתתף בו. בעקבות ההודעה, הגר"נ בן סניור, שאף הוא הוזמן לאירוע, הגיע לביתו של הגראי"ל על מנת לשאול האם להשתתף ונענה בחיוב. הרב בן סניור המשיך לשאול האם אין הדבר פוגע בכינוס מועצת גדולי התורה של דגל התורה שכבר התקיים בשבוע והגראי"ל השיב כי להיפך "מדובר בחיזוק".

למרות זאת, 'המרביצי' החליטו שלא ליטול חלק בכינוס. למחרת, ביום שני, עיתון 'יתד נאמן' דיווח בעמוד ראשון על הכנינוס. כמו כן, הובאו דיווחים ב'הפלס', 'המבשר' וב'המודיע'.

'המרביצי' ראו זאת כפגיעה, משום שבכך עולם התורה הספרדי זוהה עם הגר"ש כהן וראשי הישיבות המחוברים עם ש"ס, ולא איתם. ביום שלישי שוב הובאה סקירה נרחבת מהמעמד עם הפנייה בעמוד הראשון. באותו יום אף הובא בביטאון 'דגל' קריאה בשם גדולי התורה הליטאים, ביניהם הגראי"ל, לפעול באחדות. הקריאה הובנה כקשורה לפילוג הפנים-ספרדי. רבים ראו במכתב זה הוכחה כי דעת הגראי"ל אינה נוחה מהפירוד ומכך ש'המרביצי' לא השתתפו בכינוס הספרדי.

אחד מראשי הישיבות הספרדים, המזוהה עם חבורה זו, אמר ל'בחדרי חרדים כי "אם הייתי יודע מראש שיתד יתמוך באירוע – הייתי משתתף".

כעת התחושה בקרב 'המרביצי' קשה מאד והם מרגישים שהגראי"ל שטיינמן לא תומך בדרכם. בעקבות זאת, התכנית לאסיפת ראשי הישיבות שתכננו ככל הנראה – תבוטל.
מרביצי הגראיל שטיינמן הגרש כהן הישיבות הספרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד