כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

בני ברק: סיעת 'בני תורה' תובעת את העירייה

הפילוג הליטאי מקשה על התנהלות עיריית בני ברק: 'בני תורה' עתרו נגד ראש העיר והעירייה • "יש בידינו היתר הלכתי ללכת לערכאות"

חברי 'בני תורה' בבני-ברק. צילום: יעקב נחומי
חברי 'בני תורה' בבני-ברק. צילום: יעקב נחומי



הפילוג הליטאי אינו יורד מסדר היום בציבור החרדי: לאחר שהגישו חברי 'בני תורה' בבני ברק התנגדות לקומת המסחר המתוכננת בבנין ישיבת 'ארחות תורה' בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה היום (א) בצהריים חברי מועצת העיר מטעם בני תורה חיים מנחם רוחמקין ומשה מלאכי באמצעות עורכי הדין של המפלגה איתן ואורי הברמן עתירה מנהלית לבית משפט המחוזי בתל אביב כנגד עיריית בני ברק, ראש העיר חנוך זייברט וחבר המועצה יעקב וירז'בינסקי ופורמאלית נגד משרד הפנים.

לטענת סיעת בני תורה מדובר בדיל של הקואלציה העירונית עם סיעת יהדות התורה ודגל התורה בכך שחבר המועצה יעקב וירז'בנסקי פרש לאופוזיציה רק למראית עין בכדי למונעם מלקבל החברות בוועדות המגיעות להם כנציגי האופוזיציה בוועדות הנחוה בארנונה וכספים.

לטענת העותרים מינוי נציג קואליציה כנציג אופוזיציה בוועדות הוא בלתי חוקי, בנוסף נטען כי גם באם אכן וירז'בנסקי פרש בתום לב לאופוזיציה הרי שהחוק מחייב להעניק חברות בוועדת ההנחות לסיעה הגדולה ביותר באופוזיציה.

בעתירה נכתב כי וועדת הנחות בארנונה האחראית על מתן הנחות בארנונה על חשבון הקופה הציבורית וסמכויות בנושא מחייבת פיקוח הדוק של נציגי האופוזיציה.

בכתב התביעה מובא נאומו של וירז'בנסקי בישיבת המועצה בו הכריז על הליכתו לאופוזיציה וקיבל את הוועדות שביקש. לדברי העותרים ניכר היה שהנאום הוא למראית עין בלבד וכולם ידעו זאת, כן מובא פסק דין של בית המשפט העליון בנוגע למקרה דומה שהתרחש בקרית ביאליק.

יצויין כי הערב צפוייה להתקיים ישיבת מועצה שמן הסתם תהיה סוערת לנוכח העתירה והמתיחות בין האופוזיציה לראש העיר ובעיקר המתח הקיים בין דגל התורה לבני תורה.

גורם ב'בני תורה' בבני ברק אומר ל'בחדרי חרדים' "בידינו היתר הלכתי מהדיין הגאון רבי צבי פרידמן רבה של שכונת אור החיים בבני ברק שלאחר בירור הדברים התיר לגשת לבית המשפט".

כתב התביעה שהוגש לבית המשפט

















בית המשפט אופוזיציה עתירה בני תורה הברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד