כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

פלסטיני נלכד עם מאות ק"ג בשר בתחתית הרכב

רכב 'שקוע' עורר את חשדו של מפקד מחסום חיזמא, שמצא מאות ק"ג בשר מתחת למושב • הבשר הושמד והמבריח עוכב לחקירה

פלסטיני נלכד עם מאות ק"ג בשר בתחתית הרכב
חטיבת דובר המשטרה



הברחות הבשר מהשטחים לישראל הם תופעה מסוכנת, התופסת תאוצה בתקופה האחרונה. המבריחים משתמשים בטכניקות מתוחכמות כדי להצליח בביצוע ההברחה. כך היה גם בשעות האחרונות במחסום חיזמא המוביל לירושלים.

אתמול (א) בשעה 15:00, עוכב לבדיקה שגרתית במחסום חשוד הנוהג ברכב מסוג סיאט. מפקד המחסום, רס"ל ערן ניסים, נתקל ברכבים רבים מדי יום, ואולם משהו ברכב הזה נראה לו חשוד במיוחד - כיוון שהוא היה 'שקוע'. ביחד עם חייל משטרה צבאית הם החליטו להיכנס לעובי הקורה ובדקו את רצפת הרכב.

"ממבט ראשוני בתכולת הרכב לא היה שום דבר חשוד בתוך הרכב", מספר ערן, "אולם כאשר הרמנו את המושב האחורי גילינו ברצפת הרכב תא נסתר". בתוך התא הנסתר התגלו מעל 200 קילוגרמים של בשר שהוברח מהשטחים בתנאים מחפירים, ללא קירור או תנאים סטריליים כלשהם. למקום הגיע גם חפ"ק הפלוגה לתגבר את הצוות במחסום.

מפקד המחסום רס"ל ערן ניסים ציין: "עיקר הדגש הניתן במחסומים הוא למניעת כניסת פח"ע לתוך שטח ישראל. אולם לעיתים קרובות אנו עדים לנסיונות הברחת תוצרת ובשר אשר עושים דרכם לשווקים ולחנויות השונות". בתחקור הראשוני של החשוד בשטח הוא אכן הודה כי קנה את הבשר בשטחים והתכוון למכור אותו בחנויות ומסעדות בירושלים. משם הדרך לצלחת הייתה מאוד קצרה.

החשוד, תושב מזרחי ירושלים בשנות העשרים לחייו, עוכב לחקירה של יחידת הפיצוח והבשר נלקח להשמדה בשירות הוטרינרי וזאת עקב תנאי איחסונו והובלתו מהשטחים. זאת ועוד בגלל השינוי שעשה במרכב הרכב (תא אחסון מאולתר), הוזמנו למקום בוחני תנועה שיורו ככל הנראה על הורדת הרכב מהכביש.

צילום: חטיבת דובר המשטרה









משטרה בשר הברחה מחסום צילום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד