י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

תלמידי הגר"ע זצ"ל נאבקים בסגירת בית העלמין

סערה: מתפללים שהגיעו לקבר הגר"ע יוסף זצ"ל, זועמים על סגירת המקום בשעה מוקדמת, ומאשימים את החברא קדישא

מתפללים בקבר הגר"ע זצ"ל. צילום: קובי הר צבי
מתפללים בקבר הגר"ע זצ"ל. צילום: קובי הר צבי

זעם בקרב רבבות תלמידיו ומעריציו של הגר"ע יוסף זצ"ל, הנוהגים לפקוד את קברו: הנהלת בית הקברות סנהדריה בירושלים החליטה בצעד שערורייתי לסגור את בית הקברות כל ערב החל מהשעה 20:00 בפני ציבור המתפללים.

מתפלל שהגיע הערב לקבר, מתאר לכתב 'בחדרי חרדים' את שאירע: "הייתי במקום עכשיו, מגיעים לשם אנשים מכל רחבי הארץ להתפלל, והם חוזרים מאוכזבים כלעומת שבאו. כמובן שיש כאלה שקופצים על הגדרות, אבל רוב האנשים מתקשים לעשות זאת. חייבים לעשות על זה רעש. איפה דרעי וש"ס?"

מתפלל נוסף מאשים את הנהלת המקום: "זה מאפיה שרוצה רק כסף, הם לא מוכנים שיעשו תאורה במקום ורק אחד השכנים עשה תאורה מביתו מבנין סמוך, הם אפילו לא הסכימו שיבנו מחיצה בציון בשלושים של מרן זצ"ל, ורק אחרי רעש ומלחמות זה נעשה".

"הבעיה שהמקום שייך לחברא קדישא שלא רוצה ומוכנה להתחשב בכלל בציבור. בימים האחרונים הוסיפו גדרות חדשים. והתירוץ "המקום גורם לבעיות של צניעות", זה התירוץ שהכי קל להם לומר לציבור ולרבנים מדוע הם סוגרים את המקום, אבל כל בר דעת מבין שזה שקר וכזב, המקום נמצא בצומת מרכזית - צומת בר אילן שמואל הנביא - ולא שמענו וראינו שאנשים מגיעים לבית קברות בלילה בשביל לעשות עבירות, מעניין שלא סוגרים בלילות את בית החיים בבני-ברק או את הר המנוחות והר הזיתים בירושלים מאותו חשש".

"הייתי שם בלילות, אנשים מגיעים בשקט - מתפללים והולכים. מי שמחפש לעשות עבירות לא מגיע למקום מרכזי שמצולם 24 שעות".

נכון לשעת פרסום הידיעה טרם התקבלה תגובת החברא קדישא סנהדריה קהילת ירושלים, ולכשתתקבל תפורסם.
קבר ירושלים חברא קדישא סנהדריה הגרע יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד