י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הגראי"ל שטיינמן: "מעולם לא הקפדתי על איש"

למי ומדוע אמר הגראי"ל כי מעולם לא הקפיד על איש? • ואיזו מודעה של הכאה על חטא מכה גלים בקרית ספר?

הגראי''ל. צילום: עוזי ברק
הגראי''ל. צילום: עוזי ברק

דבר האבדה הגדולה, בפטירתו של הגאון רבי אשר זעליג רובינשטיין זצ"ל, ראש ישיבת תורת שמחה, ממשיך להכות גלים בעולם הישיבות. העובדה כי הוא נפטר לפתע מחמת דום לב, רק מעצימה את האסון.

אחד מבני משפחתו של הגרא"ז, שנמנה עם תומכי מפלגת נצח ואף עמד בחוד החנית של התנועה, פעל למענה ואף הרהיב עוז להשתלח במנהיגי תנועת דגל התורה בעת כינוסיהם, נכנס לפני ימים ספורים, עוד בטרם אירע האסון, למעונו של הגראי"ל שטיינמן כדי לבקש ממנו מחילה, על שההין לדבר סרה בגראי"ל.

תשובתו של הגראי"ל, שאף נאמרה בחיוך, הפתיעה את האברך: "מעולם", העיד הגראי"ל, "לא הקפדתי על אף אדם. וכדי לאמת ולחזק זאת, אני נוהג לומר בכל ערב, קודם קריאת שמע שעל המיטה, את הפרק 'ריבונו של עולם, הריני מוחל לכל מי שהכעיס והקניט אותי'".

בתוך כך, בימים האחרונים פורסם מכתבו של אברך תושב קרית ספר, שפעל למען הסיעה האמורה במהלך הבחירות האחרונות. האברך תלה מודעה מטעם עצמו בבית הכנסת 'בית יצחק', ובה סיפר כי לפני הבחירות התקשר אליו חמיו וביקש ממנו כי לא יצטרף לשורות התנועה, לאחר מכתביהם של הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי שהתבטאו באורח חריף נגד מי שמסייע ל'נצח'. האברך מודה, כי גם הוא ראה את מכתבו של הגר"ח - אך החליט להתעלם מכך.

"המציאות טפחה על פנינו וכמה מחברי למטה נענשו", מספר האברך, "לאחד נולד בן חולה, לאחד - בתו הנשואה חזרה הביתה, והדברים מפורסמים. לצערי, גם אצלנו, אחד מהמשפחה חלה במחלה הנוראה ה"י. נסעתי מיד לגר"ח קנייבסקי בב"ב וביקשתי בבכי ובתחנונים מחילה על מה שביזיתי תלמיד חכם, אף שאין זה מעבירות הקלות". הוא לא חושף, מיהו אותו בן משפחה שחלה, עד לסוף המכתב.

במהלך המודעה, הוא מגולל בקצרה את השתלשלות הדברים, מזכיר את פרשיית ישיבת חדרה, מוסיף להם נופך ופרשנות ובשולי המודעה אף כותב: "ואף אותו גאון מחדרה, שמזלזל בדברי חכמים, אינו רואה נחת מבניו ואחד משני בניו היחידים יצא לתרבות רעה".

לסיום, מסגיר כותב המודעה את שמו וטיבו של אותו בן משפחה חולה, ואף חותם את מכתבו במילים: "הריני כותב בכאב ובדמע ואולי הדברים יהווה תשובת המשקל על חטאי הנ"ל. ואבקש מכל הציבור להתפלל עבור בני דוד בן עדינה לרפואה שלימה וה' הטוב יכפר".

תגובת תנועת בני תורה במודיעין עילית: "מכתבו של 'האברך' שפורסם בדואר אלקטרוני ולא בבתי כנסת פורסם תחת שם בדוי, וכך השמות הנוספים שנכתבו באותו מכתב הכל בדוי, וכמובן שהסיפור כולו לא היה ולא נברא. מצער מאוד שישנם גורמים שגולשים לסיפורי בדיות שלא היו מעולם ומבזים את עצמם בראש ובראשונה, אך כנראה שזו הברירה האחרונה מאחר ואינם מעכלים את ניצחון תנועת בני תורה בבחירות, זאת למרות מסע ההפחדה וסדרת הכינוסים שערכו. סיפורי הבדיות והדמיונות אינם מוסיפים כבוד לתנועת דגל התורה ולעומדים בראשה.

"מאחר ודרכם אינה דרכינו, לא נגרר ולא נפרסם גם אנו על אסונות שהתרחשו אצל תומכי דגל התורה, כי אנו מכבדים את הצד השני ולא מזלזלים ברבנים שהורו להצביע למפלגות אחרות. מצביעי זך-בני תורה אינם צריכים חיזוק מאחר והעומד בראש המפלגה הוא הגר״ש אוירבעך שבירך את המצביעים בכל מילי דמיטב".
הגראי''ל קפידה מחלה מכתב אברך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד