כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

בית שמש: ההחלטה נפלה - ‏מערערים לעליון

לאחר התייעצות עם עורכי הדין והח"כים החרדים, הוחלט לערער על הכרעת בית המשפט המחוזי לקיים בחירות חוזרות

אבוטבול ווינרוט בבית המשפט. צילום: פלאש 90
אבוטבול ווינרוט בבית המשפט. צילום: פלאש 90

לאחר החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים על קיומן של בחירות חוזרות בבית שמש, קיים ראש העיר משה אבוטבול מספר התייעצויות בנוגע לכדאיות הגשת ערעור לבית המשפט העליון.

היום (ב) בצהריים, לאחר ישיבה ממושכת עם עורך הדין יעקב וינרוט, בה השתתפו גם חברי הכנסת החרדים, הוחלט לערער על החלטת המחוזי.

על פי החוק, הערעור חייב להיות מוגש בתוך 14 יום מיום החלטת בית המשפט.

בתוך כך, הפרשן שלום ירושלמי מ'מעריב', התייחס הבוקר לנעשה: "בית שמש לא הייתה הופכת לעניין לאומי כל כך סוער, אלמלא אותו אידיוט שירק על הנערה נעמה מרגוליס מכיתה ג' לפני שנתיים בדיוק, מפני שלא הייתה לבושה בצניעות הראויה, לדעתו, אף שהיא נערה דתייה לכל דבר. המעשה, שממנו התנערו רבים גם בקרב החרדים בבית שמש, חשף קבוצה קטנה וקיצונית של סיקריקים, אבל גם הטיל זרקור ציבורי ענק על העיר הזו, שנאבקת על צביונה".

"בית שמש לא שקטה לרגע מאז האירוע ההוא. בעיר פרצו הפגנות ועימותים בין דתיים לחילוניים, שמשכו אליהם אפילו את התקשורת הבינלאומית. כולם חיכו לקרב האמיתי בין הצדדים שהגיע בבחירות ב-22 באוקטובר. ראש העיר משה אבוטבול ניצח, אבל בעיר שבוחנים אותה בשבע עיניים היה ברור שהניצחון הזה לא יעבור בקלות. במדינה יש מקומות שבהם זיופי קולות והחלפת זהויות הן מעשים שבשגרה, אבל התחפושות והתעודות המזויפות שהתגלו בדירה קטנה בבית שמש הפכו, בתוקף הנסיבות, לרעידת אדמה".

"לכולם ברור האפקט גם על מערכת המשפט, שהמשיכה לנפח את אירועי בית שמש והחליטה על בחירות חדשות. בשלב זה לא ברור מתי יהיו הבחירות ומי ינצח בהן. לכולם נהיר כי התקשורת לא תעזוב את המועמד אלי כהן, עד שיכריז על בית שמש כעיר משוחררת מהעול החרדי. גם אם אבוטבול ינצח בסוף, שוב, בית שמש לא תחזור להיות כפי שהייתה".
בית שמש ערעור עליון וינרוט אבוטבול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד