י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אבק בדפי ההיסטוריה: 'מסע המועצת' בוטל

פרסום ראשון • באופן סופי הוחלט: 'מסע המועצת' הגדול של אדמו"רי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל - יבוטל • הסיבות: היעדרות האדמו"ר מבעלזא ואדמו"רי ארה"ב, עלויות גבוהות ומזג אוויר סוער במיוחד • וגם: בקשתם של מנהיגים יהודים מארה"ב, בפגישה סודית • בפנים: תיעוד הפגישה • האם תתקיים עצרת חילופית בישראל?

חברי המועצת בהחלטתם על המסע. צילום: אלי סגל
חברי המועצת בהחלטתם על המסע. צילום: אלי סגל

לאחר עשרות דיונים ופגישות ליליות של חברי ועדות היגוי, הוחלט סופית - המסע ההיסטורי של חברי מועצת גדולי התורה מטעם אגודת ישראל לארה"ב יבוטל.

כזכור, הכל החל ביוזמתו של האדמו"ר מגור בהחלטה שהתקבלה פה אחד בישיבת המועצת האחרונה במשרדי ווועד הפועל של אגודת ישראל בירושלים, שם הוחלט על קיום המסע, שנחשף שעות לאחר מכן לראשונה ב'בחדרי חרדים'.

המסע כולו לווה בחריקות, שהחלו כבר במציאת אולם ענק שיכיל את עשרות האלפים לכינוס המרכזי, נמשכו בשאלת השתתפותם של אדמו"רי ארה"ב והאדמו"ר מבעלזא ובהתנגדות אגודת ישראל בארה"ב.

חברי ועדת ההיגוי בארה"ב נסעו הלוך ושוב למצוא אולם ענק שיתאים לדרישות מזג האויר המורכב, וכעת, דווקא לאחר שנמצא המקום המתאים באדיסון בניו גרז'י - בוטל המסע.

עוד בנושא:
לקראת מסע: העסקנים מעלים הילוך • תיעוד
יומן 'מסע המועצת': האם סאטמר תשתתף?
הפתעה? האדמו"ר מבעלזא לא יצטרף למסע

הביטול נבע מכמה סיבות: ראשית, היום בצהריים האדמו"ר מבעלזא לא נתן את האישור ליציאתו מסיבות אישיות, וביטל את מסעו ההיסטורי, שנית, אי הסכמת השתתפותם של גדולי האדמו"רים בארה"ב, כל זאת, יחד עם מזג האויר הסוער והמושלג שצפוי בניו יורק, ובנוסף לעלויות הגבוהות הובילו להחלטה לבטל את המסע ההיסטורי.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי ביממה האחרונה התנהלו מגעים עם מנהיגים יהודים מארצות הברית הנמנים על מקורבי ראש הממשלה בנימין נתניהו, יחד עם רבה של מגדל העמק הגרי״ד גרוסמן ורב הכותל הגר״ש רבינוביץ, בניסיון להביא לדחיית המסע. המנהיגים היהודים הביעו את חששם כי הכינוס לעת הזו לא יובן נכון, ווא עלול להגדיל את האנטישמיות בעולם חלילה.

בשעות האחרונות התקיימה פגישה חשאית בביתו של מנחם גשייד בבני ברק, בהשתתפות כמה מנהיגים מארה״ב שהגיעו לארץ במיוחד, ובמהלכה הוחלט על מספר צעדים. בדיונים שותפו גם הח"כים יעקב ליצמן וישראל אייכלר.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי יתכן שתתקיים במקום זאת עצרת גדולה כאן בישראל, ביום שלישי בשבוע הבא - יום העצרת שתוכננה בארה"ב.

האם ההיסטוריה תשוב? אנחנו נמתין ונעדכן.
מועצת אגודת ישראל ארהב מסע ביטול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד