כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בג"צ אישר: המחבלים ישוחררו הלילה

בג"צ אישר את שחרור המחבלים כולל אלה ממזרח ירושלים • השופט רובינשטיין התנגד להחלטה • כ-150 איש בהפגנה נגד השחרור

הפגנה נגד שחרור מחבלים. פלאש90
הפגנה נגד שחרור מחבלים. פלאש90

הבג"צ, דחה הערב (שני) את עתירת המשפחות השכולות נגד שחרור המחבלים הצפוי להתקיים במהלך הלילה.

ההחלטה התקבלה בדעת רוב של אשר גרוניס, אמנון רובינשטיין וצבי זילברטל.

השופט זילברטל כתב כי "אין מקום להתערבותנו בהחלטה לשחרור האסירים במסגרת 'הפעימה השלישית' אשר למחבלים הצפויים להשתחרר למזרח ירושלים לא עלה בידי העותרים לשכנע כי נתון זה כשלעצמו הופך את החלטת השחרור לבלתי סבירה".

השופט רובינשטיין לעומת זאת התנגד לשחרור וכתב כי "אילו נשמעה דעתי, הייתי מוציא צו על תנאי באשר לשחרורם של שלושת הרוצחים ושני הנדונים על ניסיון לרצח ועל חבלה בכוונה מחמירה שהם תושבי מזרח ירושלים, וזאת בשאלה האם נתנו הממשלה וצוות השרים דעתם כדבעי לנושא זה ולהשלכותיו מעבר לעצם קבלת המידע שהללו מצויים ברשימה".

"על כן סבורני כי היה מקום להוציא צו על תנאי ולקבל הסברים, ואף להביא לדיון ראוי, גם אם הדבר היה מעכב את השחרור במקצת והדבר היה מצריך צו ביניים. יתכן שלאחר דיון כזה הייתה התוצאה בעינה, ויתכן גם שלא. מכל מקום, לטעמי על פני הדברים הייתה המלאכה הממשלתית לא מלאה, ועל כן טעונה הסבר. עד כאן באשר לדעת המיעוט שהבעתי".

במקביל, הפגינו כמאה וחמישים איש מבני המשפחות השכולות נגד השחרור וצעדו מבית ראש הממשלה לעבר הכותל המערבי, משם הותר לקבוצה קטנה של מפגינים להתקדם לעבר ביתו של אחד המשוחררים בעיר העתיקה. בני המשפחות קראו: "דם יהודי אינו הפקר", "אנחנו לא נכנעים" ו"בושה למוסר".
מחבלים פלשתינים שחרור בג''צ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד