ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

הגראי"ל והגר"ש ואזנר: מחר יום תפילה עולמי

מסע האדמו"רים לחו"ל נפח את נשמתו אך המאבק נגד חוק הגיוס נמשך • הגראי"ל שטיינמן, קורא ליום תפילה עולמי ביום רביעי נגד החוק • קובע כי "הדרך היחידה להנצל מן הגזירות הנוראות היא בלימוד תורה" • הגר"ש ואזנר מצטרף לקריאה ומכנה את ממשלת ישראל: "אנשים בוגדים המאבדים עצמם ומדינתם לדעת"

הגראי"ל והגר"ש וואזנר. צילום ארכיון: יהודה פרקוביץ
הגראי"ל והגר"ש וואזנר. צילום ארכיון: יהודה פרקוביץ



המסע בוטל, המאבק נמשך: הבוקר (שלישי) תפורסם בעיתונות החרדית ובריכוזים החרדים ברחבי הארץ והעולם קריאה של הגראי"ל שטיינמן והגר"ש וואזנר, ליום תפילה נגד חוק הגיוס, שייערך ביום רביעי השבוע, ערב ראש החודש שבט.

במכתב תחת הכותרת: 'אגודים בצרה לשפוך תחינה', נאמר:

"בעת אשר חושך יכסה ארץ ומשנאי ה' נשאו ראש, בגזירות וברדיפת היהדות החרדית ועולם התורה, ומנסים לפרוץ חומות הדת והקדושה וגזירת הגיוס, ומבקשים לשלוח יד בחינוך הטהור של תשב"ר אשר בהבל פיהם העולם קיים ובני הישיבות הקדושות.

"באתי בזה לחזק את בני התורה, אשר לדאבונינו אנו כולנו בפחד על גורל בני התורה ועמלי התורה, אשר זה המשך להיות כל העתיד הנוער לדור הבא.

"וכל אחד ישתדל להוסיף תורה, והוא בקביעת עתים לתורה. ובני ישיבות ילמדו יותר בהקפדה לנצל את הזמן ללימוד התורה, שזו הדרך היחידה להנצל מן הגזירות הנוראות, ומן השמים ירחמו שלא יגזרו יותר גזירות, ונזכה להרים קרן התורה במהרה בימינו.

"על כן קוראים אנו לכל קהילות הקודש בארץ, כאיש אחד בלב אחד, להתכנס ליום תפילה עולמי בבהכנ"ס ובהיכלי הישיבות והכוללים ובתי החינוך ביום ד' ער"ח שבט לזעוק ולהריע ולהתעורר בתשובה בתפילת יום כיפור קטן, ובני הישיבות הק' ילמדו ביום זה בתענית דיבור, ונקוה בעז"ה שזה יהי' בסייעתא דשמיא להפר עצת אלה הזוממים לבטל תורה מישראל".

והגרא"יל מסיים", "הכותב בצער על הגזירות הנוראות אשר רוצים לבטל תורה, וזכות הלומדים יבטל ויפר עצת הזוממים, א, ל. שטיינמן.

הגר"ש וואזנר בעל ה'שבט הלוי' מוסיף וכותב "הריני מצרף עצמי לדברים האמיתים הנ"ל, כנסת ישראל אין כוחה אלא בפה, התורה היא נצחית, ובטול כבוד שמים והתורה הם זועקים לשמים, והאנשים הבוגדים האלה מאבדים עצמם ומדינתם לדעת, ירחם ד' על עמו, ומי שאמר לעולמו די יאמר לצרותינו די. ירחם ד' על עמו ותורתו – מצפה לרחמי ה' – וגאולת עמינו הקדוש. שמואל הלוי ואזנר.

עצרת ליד קבר הגר"ע זצ"ל צילום: עצרת ליד קבר הגר"ע זצ"ל
עצרת ליד קבר הגר"ע זצ"ל


עצרת בקבר הגר"ע זצ"ל

תוך כך, ביום רביעי תתקיים עצרת תפילה ברחבת בית העלמין סנהדריה על ציונו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל.

בעצרת יאמר הקהל סליחות ותחנונים להצלת עולם התורה כשלפני התיבה יעבור הגאון רבי ראובן אלבז ראש ישיבת "אור החיים"

העצרת תתקיים בשעה 1 בצהרים עד לשעה 3 כשמאות צפויים להשתתף בתפילה.

בשיחה ל'בחדרי חרדים' עם מארגני התפילה הם אומרים: "בימים בהם משנאי התורה נשאו ראש להצר צעדי לומדי התורה, המקום המתאים ביותר להתפלל הוא על ציון הגר"ע שמסר נפשו על המשך קיום עולם התורה"

כך גם ביוזמתו של הרב אבשלום כהן יו"ר ארגון החסד שלום יעשה. ייעשה ניסיון בכל ערב ראש חודש לקיים תפילת רבים על ציון הגר"ע".






גיוס מכתב הגראיל שטיינמן ראש חודש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד