ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

אבו מאזן: "הסכם - אחרי שחרור כל האסירים"

26 מחבלים פלסטינים, ובהם 5 מזרח ירושלמים, שוחררו • אבו מאזן בחגיגות השחרור: "הבקעה שלנו - זה קו אדום"

חגיגות השחרור. צילום: פלאש90
חגיגות השחרור. צילום: פלאש90

הושלמה ה'פעימה השלישית': הלילה (שלישי), שוחררו 26 מחבלים פלסטינים לביתם בצל מחאה ציבורית.

שלושה מהמחבלים הועברו לרצועת עזה, חמישה מחבלים ממזרח ירושלים הועברו ל'מצודת אדומים' ושוחררו לבתיהם, ויתר המחבלים הועברו מכלא עופר למעבר ביתוניא הסמוך. משם הם המשיכו לקבלת פנים ברמאללה.

סמוך לשעה 1:50 החל תהליך השחרור. שלושה מחבלים חצו את מעבר ארז לצד הפלסטיני. השלושה הגיעו לשם בכלי רכב של שירות בתי הסוהר והם התקבלו על-ידי עשרות פלסטינים, בהם בני משפחותיהם. כמה דקות לאחר מכן יצאו 18 מחבלים מכלא עופר למעבר ביתוניא. חמשת המחבלים ממזרח ירושלים יצאו מבסיס מג״ב שבמצודת אדומים לבתיהם.

במוקעטה שברמאללה נערכה קבלת פנים חגיגית למחבלים. הם התקבלו בחיבוקים על-ידי הנשיא הפלסטיני אבו-מאזן שאמר: "היום הזה הוא שמחה לעמנו, למשפחותינו ולאסירינו הגיבורים שיצאו לאור החירות. אנחנו מבטיחים שזו לא הפעם האחרונה שבה ישוחררו אסירים. אחרי הפעימה הרביעית אנחנו מקווים שהאסירים החולים ישוחררו גם הם. כל 104 האסירים שהוסכם עליהם ישוחררו לבתיהם ולא למקום אחר. לא יהיה הסכם סופי עם ישראל עד אשר ישוחררו כל האסירים".

הנשיא הפלסטיני התייחס בנאומו להחלטת השרים מיום ראשון לספח את בקעת הירדן לישראל. "הבקעה היא אדמתנו ותישאר כך. זהו קו אדום מבחינתנו", הוא אמר.

מוקדם יותר, דחה בג"ץ את עתירת נציגי המשפחות השכולות נגד השחרור. השופט אליקים רובינשטיין התנגד בדעת מיעוט לשחרורם של חמשת המחבלים תושבי מזרח ירושלים.

במקביל לדיון המשפטי, צעדו מפגינים ונציגי משפחות שכולות מבית ראש הממשלה בירושלים, שם הוקם אוהל מחאה, לביתו של אחד המחבלים בעיר העתיקה. הצועדים נשאו מטריות שחורות ותמונות של הנרצחים, והניפו כרזות עם סיסמאות בגנות הממשלה.

בנימין נתניהו ושריו. בין הנוכחים, הייתה גם תמר פוגל, שהוריה ושלושה מאחיה נרצחו בפיגוע באיתמר. "רצחו ילדים ונשים בבתיהם על לא עוול בכפם, שפכו דם נקיים", תיאר סבה של פוגל. "אוי לנו מיום כזה, כל עם ישראל היה צריך לבכות ולהתאבל"
ירושלים ישראל מחבלים פלסטינים אבו מאזן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד