י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הגיסים הניצים נפגשו לראשונה • הרקע: ירושה

לאחר עשור בו לא שוחחו ביניהם, נפגשו הגר"א כהנמן והגר"ש מרקוביץ - שני הגיסים שביניהם עימות שליטה רב שנים, על נכסי ישיבת פוניבז' • הרקע למפגש: מאבק ירושה על קרקעות בבני ברק • דין תורה סוער נערך בין השניים בכפר המכבייה • בשבוע הבא צפוי להתחדש דין התורה ביניהם בסוגיית השליטה בישיבה

הגר"א כהנמן והגר"ש מרקוביץ.
הגר"א כהנמן והגר"ש מרקוביץ.

האם יש תקווה לשלום בסכסוך שקרע את עולם הישיבות הליטאי מזה עשור? אמש (שני) נפגשו שני הגיסים הניצים הגאון רבי אליעזר כהנמן והגאון רבי שמואל מרקוביץ למשך חמש שעות, כדי לדון בסכסוך ביניהם.

בין השניים קיימת יריבות רבת שנים על רקע שליטה על הנהגת ישיבת פוניבז' ואחריות על המינויים בה. אך בין השניים קיים סכסוך נוסף - סכסוך ירושה נדל”ני על קרקעות ונכסים - שהוריש אחריו נשיא הישיבה הגאון רבי אברהם כהנמן.

הנכסים כוללים דירות ומגרשים בכיכר הישיבה בבני ברק וברחוב האדמו”ר מגור פינת הרב מלצר בעיר.

בצוואת הרב כהנמן זצ"ל נכתב כי הינו מוריש 60% מנכסיו לבנו הרב אליעזר כהנמן ו40% לבתו הרבנית ציפורה מרקוביץ, אלא שהיא תעבור לרשותם רק לאחר מות רעייתו הרבנית רבקה כהנמן שתחי'. הרבנית החליטה להעניק הכל לבנה בלבד וכך החלה ההסתבכות ההלכתית.

הרב כהנמן מעוניין לממש את נכסיו כבר כעת, בשל כך חתמו הצדדים על שטר בוררות אצל הדיין הרב אברהם ברוך רוזנברגר ממונסי שהגיע לישראל כדי לשמש בורר מוסכם.

כפי שנחשף אמש לראשונה ב'קו החשיפות' של הקול החרדי על קיום הפגישה, הדיונים נערכו במעמד הצדדים במלון כפר המכביה ברמת גן. את הגר"א כהנמן ייצג הטוען הרבני הרב בנימין קופרמן דיין בית הדין הרבני של חב״ד ורב בית הכנסת הגדול ברמת גן. את הגר"ש מרקוביץ ייצג הטוען הרבני הרב מרדכי שטרן מזכיר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל.

הדיונים ימשכו גם היום שלישי ומחר יום רביעי כשבסיום הדיונים ישוב הדיין הרב רוזנברגר למונסי וישגר את הכרעתו בכתב לצדדים. הגיסים נפגשו אמש לאחר עשר שנים למפגש טעון.

תוך כך, שבוע הבא צפוי הדיין הגאון רבי חיים גדליה צימבליסט ששימש כראש ההרכב בסכסוך בדין תורה של ישיבת פוניבז' לשוב ולדון בנושא לאחר שבית המשפט העליון פסק כי יש בסמכות הרב צימבליסט לדון בסכסוך על סמך שטר הבוררות שנחתם אצלו לפני למעלה מעשור על ידי הצדדים.
ישיבה ירושה הרב מרקוביץ הרב כהנמן פוניבז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד